بازی

وودی آلن اخبار مربوط به بازنشستگی‌اش را تکذیب کرد

وودی آلن اخبار مربوط به بازنشستگی‌اش را تکذیب کرد

وودی آلن، فیلمساز مشهور آمریکایی، پس از مصاحبه‌ای که در آن به بازنشستگی‌اش از صنعت سینما اشاره داشت، اعلام کرد گفته‌های او به اشتباه تفسیر شده است و بر خلاف آنچه که اخیرا در سراسر جهان اعلام شده پنجاهمین فیلمش یعنی Wasp 22 آخرین فیلم او نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی:مدرسه فیلم‌سازی: درس‌های فیلم‌سازی که از مارتین اسکورسیزی آموختیمتوصیه‌های این کارگردان دوست‌داشتنی را جدی بگیرید
مدرسه فیلم‌سازی: درس‌های فیلم‌سازی که از مارتین اسکورسیزی آموختیم

همه‌ چیز از مصاحبه‌ای که وودی آلن با مجله اسپانیایی La Vanguardia انجام داد، شروع شد. این رسانه صراحتا اذعان داشت آلن پس از پایان کار Wasp 22 (جدیدترین پروژه فیلمسازی او که در حال حاضر در فرانسه تولید می‌شود) بازنشسته خواهد شد. با این حال این اولین بار نبود که آلن چنین چیزی را در مصاحبه‌هایش اعلام می‌کرد. ماه ژوئن و طی لایواستریمی که الک بالدوین (Alec Baldwin) هم در آن حضور داشت، آلن گفت اشتیاق فیلمسازی در او از بین رفته زیرا مردم دیگر برای رفتن به سینما هیجان‌زده نیستند.

بدین ترتیب دیروز یکی از نمایندگان این کارگردان اعلام کرد:

وودی آلن هرگز نگفت که بازنشسته می‌شود و یا در حال نوشتن رمان دیگری است. او گفت به این فکر می‌کند که دیگر فیلم نسازد. زیرا ساخت فیلم‌‎هایی که مستقیما یا خیلی سریع به پلتفرم‌های استریم راه می‌یابند برای او چندان خوشایند نیست چرا که او شدیدا عاشق سینما و تجربه‌های سینمایی است. او در حال حاضر قصد بازنشستگی ندارد و برای پنجاهمین فیلمش که در پاریس فیلمبرداری می‌شود بسیار هیجان‌زده است.

وودی آلن بازنشسته نمی شود

این فیلمساز مشهور پس از اینکه دختر‌خوانده‌اش دیلن فارو او را به آزار جنسی متهم کرد در مرکز توجهات منفی قرار گرفت. با این حال زمانی که به‌نظر می‌رسید همه‌چیز در حال کمرنگ شدن است، با آغاز جنبش MeToo بار دیگر پروژه‌های این فیلمساز دچار اخلال شد. آلن که به انتشار سالانه فیلم‌هایش عادت کرده بود ناگهان خود را در وضعیتی دید که بسیاری از بازیگران مطرحی که تا پیش از این با او همکاری داشتند، دیگر از ایفای نقش در فیلم‌های او کنار می‌رفتند و حاضر نبودند با او شراکتی داشته باشند.

علی‌رغم این اتهامات که از سال ۱۹۹۲ و حدودا ۳۰ سال پیش شروع شدند، آلن بر بی‌گناهی خود پافشاری داشته و می‌گوید او هرگز چنین کاری نکرده است. با این حال سال ۲۰۲۱ بود که مستندی به نام Allen v. Farrow از سرویس استریم HBO Max پخش شد و تصویر تلخی از این اتفاقات رخ داده را به تصویر می‌کشید. البته این سریال به عقیده بسیاری کاملا یک‌طرفه بود و جوانب آلن را نادیده گرفت.

با این تفاسیر اما این کارگردان مشهور و برنده جایزه اسکار هیچ‌گاه از تلاش برای فیلمسازی دست نکشید و جدیدترین آثار او یعنی A Rainy Day in New York و Rifkin’s Festival به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اکران شدند. فیلم Wasp 22 نیز در حال حاضر مراحل پیش‌تولید را می‌گذارند و بازیگران این عنوان سینمایی هنوز مشخص نشده‌اند.

مطلب پیشنهادی:فیلم Free Guy را ببینیم یا نبینیم؟تماشا کنید
فیلم Free Guy را ببینیم یا نبینیم؟


لو رفتن جی تی ای 6 و تریلر جدید گاد آو وار رگناروک | ویجی‌لاگ پلاس

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا