وظایف سئوکار در ایران چیست؟ چه نقشی در مارکتینگ دارد؟
سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
به مجموعه قوانین و الگوریتمهای گوگل که کمک میکند سایت شما بازدهی و ترافیک بالایی داشته باشد سئو میگویند. سئوکار کیست؟ وظیفه یک سئوکار این است که با تجزیهوتحلیل و بررسی وبسایت شما به صفحات و محتوای سایت کمک کند تا رتبه بالاتری در SERP داشته باشد. بنابراین بخشی از کار یک کارشناس سئو این است که به توسعه محتوا با کلمات کلیدی انتخابشده استراتژیک نگاه کند تا ترافیک سایت افزایش یابد.
مهمترین وظایف یک سئوکار در ایران
یک متخصص بهینهسازی موتورهای جستجو مسئول مطالعه، بررسی و پیادهسازی وبسایتهایی است که برای موتورهای جستجو بهینهشدهاند. بهمنظور افزایش ترافیک یک وبسایت، یک کارشناس SEO محتوایی را ایجاد میکند که شامل کلمات یا عبارات کلیدی باشد. متخصصان سئو برای بهدستآوردن ارگانیکترین و پردرآمدترین ترافیک از انواع روشهای تست در رویکردهای طراحی، چیدمان و تبلیغات استفاده میکنند.
برای درک کردن پاسخ به سؤال سئوکار کیست در ادامه مطلب به وظایف یک سئوکار در ایران میپردازیم.
تحقیق کلمات کلیدی
اگرچه الگوریتمهای گوگل برای تعیین نحوه عملکرد وبسایتها به طور مداوم در حال تغییر هستند، اما کلمات کلیدی بخش مهمی از معادله باقی میمانند. اکثر جستجوها هنوز با کلمات کلیدی شروع میشوند. بهعنوان یک متخصص سئو در ایران، شما تحقیقات کلمات کلیدی را برای ارزیابی محبوبیت، رقابت و ارتباط آنها انجام خواهید داد تا بتوانید مؤثرترین فهرست کلمات کلیدی ممکن را بسازید.
بهینهسازی
همانطور که قبلاً گفته شد، سئو سایت فراتر از کلمات کلیدی است و بهعنوان یک متخصص سئو، مسئولیت بهینهسازی را بر عهده خواهید داشت. این بهینهسازی درون صفحه و خارج از صفحه را پوشش میدهد تا تضمین کند که محتوای باکیفیت بالا، اطلاعات دقیق، ساختار HTML واضح، لینکهای داخلی و صفحات بارگذاری سریع را ارائه میدهید. همچنین مستلزم آزمایشهای مختلفی است تا ببینید چگونه میتوانید نرخ تبدیل خود را در هر صفحه وب افزایش دهید.
برخی از افراد در پاسخ به سؤال سئوکار کیست در ذهن خود با چالش روبهرو هستند، اما جواب این سؤال آسانتر از چیزی است که فکر میکنید.
لینک بیلدینگ
گوگل نهتنها وبسایتها و محتوای شمارا در نظر میگیرد، بلکه به آنچه دیگران درباره شما میگویند نیز توجه میکند. وقتی سایر وبسایتها به وبسایت شما پیوند میدهند، این یک رأی اعتماد به محتوای شما است که Google هنگام تعیین رتبه شما در نظر میگیرد.
بهعنوان یک متخصص سئو، شما به دنبال راههایی برای تشویق سایر وبسایتها برای پیوند قانونی به وبسایت خودتان هستید. در بعضی از مواقع برای اطمینان از علم خود، یک سئوکار ایرانی وظیفه دارد که کلمه سئوکار کیست را در گوگل سرچ کند.
ساخت URL
بهعنوان یک متخصص سئو، ممکن است انتظار داشته باشید که شرکت یا مشتری شما انواع کمپینهای متعددی را به طور همزمان انجام دهد و همه بازدیدکنندگان را به سمت وبسایت شما هدایت کند. شما میخواهید بدانید که ترافیک شما از کجا آمده است.
برای مثال ممکن است شخصی روی پیوندی در یک خبرنامه با تیتر سئوکار کیست کلیک کند. آنها ممکن است وبسایت شمارا از طریق یک پست فیسبوک یا یک تبلیغ پیدا کرده باشند. شما برای هر یک از این منابع URLهای منحصربهفردی ایجاد خواهید کرد تا بتوانید ببینید ترافیک شما از کجا میآید.
تجزیهوتحلیل
دادههای تحلیلی تنها راه برای یافتن آنچه کار میکند است. شما بهعنوان یک مشاور سئو، آمارها را مرتباً رصد خواهید کرد تا ببینید وبسایتها، صفحات فرود و کلمات کلیدی چگونه کار میکنند و همچنین ترافیک از کجا میآید.
بهینهسازی موبایل
اکنون گوگل اعلام کرده است که از سال 2018 از شاخص موبایل اول استفاده خواهد کرد، موبایل بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. لازم نیست این کار را به طور منظم انجام دهید، اما باید مطمئن شوید که تمام محتوای سایت شما در ابتدا سازگار با موبایل است. برخی از افراد بهاشتباه به جواب سؤال سئوکار کیست میرسند. یک سئوکار خوب در ایران باید بهتمامی نکات و قوانین گوگل مسلط باشد.
فعلی ماندن
اگر صحبت از تنظیمات گوگل شد، بخشی از شغل شما بهعنوان متخصص سئو مستلزم خواندن مقالات، وبلاگها و انجمنها برای بهروز ماندن در مورد تغییرات و تحولات سئو است. گوگل همیشه در حال تغییر است و شما باید بدانید چه خبر است تا غافلگیر نشوید.
متمرکز ماندن
در دنیای پرشتاب امروزی، با ایمیلها، پیامکها و پیامهای چت که همیشه برای جلبتوجه ما رقابت میکنند، چیزهای زیادی سعی میکنند حواس شمارا پرت کنند. ازآنجاییکه شما در حال حاضر بهعنوان یک متخصص سئو مسئولیتهای زیادی را بر عهده خواهید داشت، حفظ تمرکز برای داشتن روزهای کاری مؤثر بسیار مهم است. یکی از دیگر وظایف اصلی سئوکار در ایران متمرکز ماندن است.
آیا یک سئوکار باید دید مارکتینگی داشته باشد؟
سئوکار کیست و چرا باید دید بازاریابی داشته باشد؟ در پاسخ به این سؤال باید بدانید که یک سئوکار حرفهای شخصی است که بتواند علاوه بر تسلط بر تکنیکها و قوانین گوگل، بهخوبی با قوانین بازاریابی دیجیتال آشنا باشد.
لزوماً برای هر سایتی بازاریابی احتیاج نیست، اما در سایتهای فروشگاهی یک سئوکار حرفهای باید دید بازاریابی خیلی خوبی داشته باشد. یک سئوکار باید بداند بازاریابی را در چه مکانهایی آغاز کند. بهعنوانمثال سایت فروشگاهی کیف و کفش زنانه در روز باید فروش خوبی داشته باشد. یک سئوکار مسلط به بازاریابی باید بتواند کاری انجام دهد که بیش از سی درصد ورودهای سایت کیف و کفش خریداری کنند.
چگونه یک سئوکار حرفهای را پیدا کنیم؟
اگر در گوگل سرچ کنید سئوکار کیست به شما پاسخهای گوناگونی میدهد، اما یک سئوکار حرفهای چه فردی است و چگونه باید آن را پیدا کنیم؟ یک سئوکار حرفهای باید ویژگیهای زیر داشته باشد:
آیندهنگر
درخواست از یک مشاور سئو برای ارائه نمونههای عینی از کار خود راهی عالی برای تعیین اینکه آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر. از آنها بپرسید که آیا برای برندهایی مانند شما کارکردهاند یا خیر و در مورد نتایجی که به دست آوردهاند سؤال کنید.
علائم هشداردهنده مشاوران سئو ناقص
زمانی که سعی میکنید خدمات مناسبی را برای برند خود انتخاب کنید، دانستن نشانههای مشاوره بد سئو بسیار مهم است. قبل از اینکه سئوکار استخدام کنید از او بپرسید سئوکار کیست؟ تاکتیکهایی وجود دارد که برخی از سرویسها از آنها برای متقاعدکردن شما استفاده میکنند. با این سؤال میتوانید متوجه شوید که او در سئو یک مبتدی یا حرفهای است.
رازدار
یک سئوکار حرفهای باید رازدار شرکت و گروه باشد. سئوکار حرفهای نباید اسرار و رازهای بازاریابی و فروش یک شرکت را به رقیبان توضیح دهد. او باید به طور دقیق بداند که سئوکار کیست و چه نقش کلیدی را در گروه ایفا میکند.
منبع: نبض مارکتینگ