بازی

وزیر فرهنگ و ارشاد: ۳۴ میلیون گیمر با میانگین سنی ۲۳ در کشور داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد: ۳۴ میلیون گیمر با میانگین سنی ۲۳ در کشور داریم

محمدمهدی اسماعیلی، ورزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه اخیر هیات مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که سه‌شنبه ۱۱ بهمن برگزار گردید، صحبت‌های مختلفی در رابطه با گیمرها و تاثیر و شرایط بازی‌های ویدیویی در کشورمان ارائه کرد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Dark Pictures Anthology: The Devil in Meدارک پیکچرز همچنان در روندی نزولی!
بررسی بازی The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me

به گفته او در ایران اکنون ۳۴ میلیون گیمر – با رشد ۲ میلیونی نسبت به سال ۱۳۹۸ – وجود دارد که میانگین سنی‌شان ۲۳ سال است. وی معتقد است به خاطر همین جمعیت و تاثیر عظیم باید «با فرهنگ‌سازی، بر ذائقه‌سازی بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتال برنامه‌ریزی کرد تا بتوان بیشترین نسبت را میان رشد فکری نسل کودک و نوجوان با هویت ملی و دینی ایجاد کرد».

نگاهی اجمالی به نتایج این پیمایش نشان‌دهنده افزایش قابل تامل سرانه بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی در گروه‌های سنی مختلف است که همین مسئله تقویت همه جانبه این حوزه را الزامی می‌کند.

وی در ادامه گفت حدود ۴ میلیون نفر به صورت حرفه‌ای بازی‌های ویدیویی را دنبال می‌کنند و دلیل اصلی گسترش رسانه‌های دیجیتال، افزایش چشم‌گیر دسترسی به اینترنت و موبایل در جامه بوده است. او اظهار داشت: «باید با تحلیل و بررسی دقیق نتایج این پیمایش به راهکارهای اساسی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده وزارت فرهنگ در دوره جدید در این حوزه دست پیدا کنیم.»

طی اخبار مرتبط با بازی‌های ویدیویی و گیمر بودن در کشورمان، چندی پیش سرویس «رادار بازی» راه‌اندازی شد که با واکنش‌های ضد و نقیضی از سوی مردم و رسانه‌ها همراه بوده است.

مطلب پیشنهادی:چرا بازی‌ها به اندازه‌ی قبل جذاب نیستند؟تماشا کنید
چرا بازی‌ها به اندازه‌ی قبل جذاب نیستند؟


ویجی‌لاگ پلاس: خداحافظی با آنچارتد و تاریخ انتشار ماینکرفت لجندز

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا