وب سرویس پیامکی ایران پیامک؛ ابزار توسعه کسب و کارها
وب سرویس پیامکی ایران پیامک؛ ابزار توسعه کسب و کارها
سرعت، دقت و پایداری در تکنولوژی دنیای امروزی حرف اول را میزند. وقتی صحبت از ارسال پیامک در سایت و اپلیکیشن میشود، این سهمقوله اهمیت بسیار بالایی پیدا میکنند. چرا که جزو مهمترین نکات در تجربه کاربری مخاطبان با سایت یا اپلیکیشن هستند.
هیچ مشتری دوست ندارد وقتی شماره موبایل خود را برای ورود به حساب کاربری وارد میکند، دقایق زیادی معطل دریافت پیامک باقی بماند. هیچ کاربری هم دوست ندارد که پیامکهای اطلاعرسانی در مورد سفارش همچون کد رهگیری مرسوله یا سرویس فعالساز و ضمانت محصول بهدرستی کار نکند.
در ادامه شما را با وب سرویس پیامکی ایران پیامک و مزایای آن برای کسب و کارها آشنا خواهیم کرد و نشان میدهیم که اتصال سایت و نرمافزار شما به سیستم پیامکی چطور میتواند روی بهبود تجربه کاربری نقش اساسی داشته باشد.
API یا وب سرویس پیامکی ایران پیامک چیست؟
وب سرویس پیامکی یا همان API پیامکی (مخفف: Application Programming Interface) یک راهکار نرمافزاری مبتنی بر وب است که با اتصال پنل پیامکی به وبسایت، نرمافزارهای مدیریت مشتری، سیستمهای CRM یا اپلیکیشنهای موبایل امکان ارسال پیامک در چنین بسترهایی را فراهم میکند.
بهزبان ساده وقتی شما در یک نرمافزار موبایل همچون درخواست تاکسی شماره موبایل خود را وارد میکنید، این نرمافزار از طریق API به پنل پیامکی متصل شده و کد ورود را برای شما ارسال میکند. بههمین ترتیب میتوان از این بستر برای ارسال پیامکهای اطلاعرسانی، فعالسازی لایسنس و… نیز استفاده کرد.
ویژگی های وبسرویس پیامکی خوب
- آپتایم بالای ۹۹٫۹ درصد: وبسرویس پیامکی ایران پیامک با قرارگیری بر روی سرور ابری قدرتمند، آپتایم بالایی دارد که بدون نگرانی از قطعی سامانه در هر ساعت از شبانهروز امکان ارسال پیامک فراهم است.
- سازگاری با زبانهای برنامهنویسی مختلف: یکی از مهمترین ملاکهای انتخاب بهترین وب سرویس پیامکی سازگاری با زبانهای برنامهنویسی مختلف همچون PHP, Python, C, ASP و… است تا بتوان هر سیستم نرمافزاری را به پنل پیامکی متصل کرد.
- سرعت ارسال بالای پیامک: سرعت بالای ارسال پیامک و بدون معطلی باعث میشود کاربران تجربه کاربری خوبی داشته باشند و به محض وارد کردن شماره موبایل، کدهای تایید یا فعالساز را دریافت کنند.
- امکان ارسال پیام صوتی: امروزه شاهد هستیم که پیامک صوتی نیز برای فعالسازی مورد استفاده قرار میگیرد. بهاینصورت که اگر در مرحله اول کاربر موفق نشود پیامک را دریافت کند، میتواند برای بار دوم از طریق تماس صوتی پیامک فعالسازی یا کد ورود را دریافت کند.
- دسترسی به افزونههای متنوع: از آنجا که بسیاری از سیستمهای نرمافزاری همچون سایتساز وردپرس و جوملا رایگان هستند، پشتیبانی از افزونههای پیامکی یکی دیگر از ملاک انتخاب وبسرویس پیامکی پرسرعت است تا بدون نیاز به هزینه و دانش برنامهنویسی بتوان در چنین سیستمهایی بهسادگی از پیامک استفاده کرد.
- ارسال پیامک بر اساس پترن یا ارسال پیامک ساده: ارسال پیامک بر اساس پترن (الگو) بهاین معنی است که میتوانید بر اساس متن از پیش تعریفشده اما با برخی متغیرها امکان ارسال پیامک را بر روی خطوط اشتراکی داشته باشید. در حالت ارسال بدون الگو نیز میتوانید به صورت ساده هر متنی را ارسال کنید که لازمه آن خرید خط اختصاصی خدماتی یا تبلیغاتی است.
- گزارش تحویل و بازگشت هزینه پیامکهای ناموفق: با استفاده از دستورات منعطف وبسرویس میتوانید از پیامکهای نرسیده به مخاطب اطلاع پیدا کنید. همچنین پیامکهایی که به دست مخاطب نرسند، هزینه آنها توسط ایرن پیامک بازگشت داده میشود.
بهطور کلی وب سرویس پیامکی ایران پیامک ابزاری کاربردی است که کلیه امکانات لازم برای یک پنل پیامک حرفه ای را با اتصال به کسبوکارتاندر اختیار قرار میدهد.
استفاده از وبسرویس پیامکی چه کاربردی دارد؟
کاربرد اصلی وبسرویس سامانه پیامکی همان اتصال سیستم نرمافزاری مثل سایت، اپلیکیشن موبایل و حتی برنامههای ویندوز یا دستگاههای هوشمند به سرویس پیامک است. بدین معنی که بدون دخالت انسانی و ارسال پیامک تکی، امکان ارسال خودکار پیامک از طریق نرمافزار انجام میگیرد.
ارسال پیامک عضویت و ورود در سایت ها
بیشترین کاربرد وبسرویس برای پیامکهای کد ورود یا عضویت در سایت است. بدینصورت که کاربری با وارد کردن شماره موبایل خود در صفحه ورود یا ثبتنام، یک کد تایید دریافت خواهد کرد. سپس با وارد کردن این کد صحیح، احراز هویت وی انجام خواهد گرفت. اگر قبلا عضو سایت بوده باشد وارد حساب کاربری و اگر هم کاربر جدید باشد میتواند فرآیند ثبتنام را تکمیل کند.
پرکاربردترین API پیامکی برای سایتها توسط وردپرس انجام میگیرد. وبسرویس ایران پیامک با افزونههای محبوب وردپرس همچون دیجیتس سازگاری کاملی دارد.
ارسال پیامک اطلاع رسانی
یکی دیگر از کاربردهای وبسرویس ارسال پیامک اطلاعرسانی است. برای مثال مشتری که در سایت ووکامرسی خریدی انجام میدهد، جزئیات سفارش در مراحل مختلف برای وی ارسال خواهد شد.
- کاربر گرامی، سفارش ۱۲۳۴ شما در انتظار پرداخت است. در صورت نهایی کردن سفارش تا یک ساعت دیگر، یک هدیه از ما دریافت کنید.
- کاربر گرامی، سفارش ۱۲۳۴ شما با موفقیت ثبت شد. سفارش شما بهزودی آمادهسازی و ارسال خواهد شد.
- کاربر گرامی، سفارش ۱۲۳۴ شما ارسال شده و مشتاق رسیدن به شماست. برای دریافت کد رهگیری پستی به ]لینک صفحه سفارش در سایت[ مراجعه کنید.
- کاربر گرامی، مدتی از خرید شما میگذرد. خوشحال میشویم با ثبت تجربه خود در مورد محصول ما را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری کنید. همچنین در پایان یک کد تخفیف برای خرید بعدی خود دریافت کنید.
اینها تنها بخشی از کاربردهای پیامک برای اطلاعرسانی هستند که مطمئنا شما نیز در همین چند روز اخیر تجربه دریافت چنین پیامکهایی را در خرید خود داشتهاید.
یکی دیگر از کاربردهای پنل پیامکی برای کسب و کارها بازاریابی پیامکی است. اما نه بهصورتی که اسپموار اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی کنید که نه مشتری هدفمندی دارد و نه اینکه کمپین موفقی باشد!
بلکه ارسال بر اساس رفتار مشتری است. مثلا امروز یکی از کاربران سایتتان عبارت «کیبورد» را جستجو میکند. میتوانید بعد از گذشت یک ساعت تنظیم کنید که بهصورت خودکار پیامکی حاوی معرفی پرفروشترین کیبوردها همراه با یک کد تخفیف ارسال شود. در اینصورت شانس خرید افزایش یافته و اینکه پیامکی هدفمند به مشتری فرستادهاید.
ارسال پیامک فعال سازی
یکی دیگر از کاربردهای پیامک نیز برای فعالسازی لایسنس یا ضمانت محصول است. بدینصورت که مشتری با ارسال بارکد روی محصول یا کد اختصاصی که برای آن درنظر گرفتهاید، میتواند محصول خود را فعال نماید.
مثلا اگر محصولتان یک نرمافزار موبایل یا دسکتاپ است، با ارسال کد فعالساز امکان استفاده از تمامی بخشهای آن را دارد. برای ثبت ضمانت نیز، میتواند با ارسال کد، محصول را ثبت کرده و تا زمانی که ضمانت یا خدمات پس از فروش ارائه میشود، از خدمات شرکت شما استفاده کند.