عمومی

هکرها هنوز به ابزار ایمیل سازمانی Internet Archive دسترسی دارند

هکرها هنوز به ابزار ایمیل سازمانی Internet Archive دسترسی دارند

براساس اعلام ورج، تیم Internet Archive ایمیلی برای این وب‌سایت ارسال کرده که درواقع پاسخ به پیامی ارسال‌شده در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهر ۱۴۰۳) بوده است.

نویسنده‌ی ایمیل مذکور، تیم پشتیبانی واقعی Internet Archive نبوده است و به‌نظر می‌رسد ایمیل را هکرها نوشته باشند. به بیان دیگر، هکرهایی که ماه قبل به سایت مورد اشاره نفوذ کردند، به‌وضوح همچنان به برخی از ابزارهای سیستمی آن ازجمله ایمیل‌های سازمانی، دسترسی دارند.

علاوه‌بر گزارش ورج، کاربران ردیت نیز گزارش داده‌اند که پاسخ‌های مشکوکی از طرف تیم Internet Archive دریافت کرده‌اند که ظاهراً از طرف هکرها است.

Internet Archive پس از حملات اخیر، به‌مرور درحال فعال‌سازی مجدد سرویس‌های خود است و برخی از خدماتش ازجمله ابزار محبوب Wayback Machine بار دیگر دردسترس کاربران قرار دارند. البته حجم عظیم داده‌های این ابزار که شامل کتاب‌های بی‌شمار، نرم‌افزار، تصاویر، ویدیوها، صداها و حتی آرشیوهای دیجیتال جزیره‌ی آروبا می‌شود، همچنان قابل‌ دسترسی نیستند.

بروستر کال، بنیانگذار Internet Archive در پستی وبلاگی اعلام کرد درحال‌حاضر تیم این وب‌سایت برای راه‌اندازی مجدد سرویس‌ها، به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند. انتظار می‌رود در روزهای آینده برخی از خدمات وب‌سایت مذکور دوباره دردسترس قرار گیرند، اما ابتدا در حالت فقط خواندنی فعال خواهند شد، زیرا بازیابی کامل داده‌ها و سرویس‌ها زمان بیشتری نیاز دارد.

هنوز نمی‌دانیم دلیل اصلی حمله‌ی هکری به وب‌سایت Internet Archive چیست. کال روز گذشته در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست اعلام کرد که او هم پاسخ این سؤال را نمی‌داند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا