فناوری

هوش مصنوعی نسبت به انسان «طنزآمیزتر» است

هوش مصنوعی نسبت به انسان «طنزآمیزتر» است

آیا هوش مصنوعی می تواند خنده دارتر از انسان باشد؟ طبق یک مطالعه جدید، محققان دریافته‌اند که کمدی ایجاد شده توسط چت جی‌پی‌تی خنده‌دارتر از نوشته‌های انسان‌ها، حتی نویسندگان حرفه‌ای است.

این مطالعه که توسط دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) انجام شد، نشان می‌دهد که هوش مصنوعی ممکن است آینده امیدوارکننده‌ای در صنعت سرگرمی داشته باشد.

محققان دو مطالعه جداگانه را برای مقایسه توانایی ChatGPT 3.5 برای نوشتن کمدی در مقایسه با انسان انجام دادند. در مطالعه  اول، از گروهی از بزرگسالان و ChatGBT خواسته شد تا سه متن کمدی را بنویسند که شامل ایجاد اختصارات خنده‌دار، پر کردن جاهای خالی با پاسخ‌های طنز و یافتن پاسخ‌های خنده دار به سناریوهای تخیلی بود.

پاسخ‌ها توسط گروه جداگانه‌ای از بزرگسالان مورد ارزیابی قرار گرفت و دریافتند که چت جی‌پی‌تی در بیشتر موارد خنده‌دارتر از انسان‌ها است.

در مطالعه دوم، محققان توانایی چت جی‌پی‌تی را برای نوشتن عناوین خبری طنز مانند آنچه توسط The Onion منتشر شده است، آزمودند.

 

هوش مصنوعی نسبت به انسان «طنزآمیزتر» است

 عناوین توسط گروهی از دانشجویان روانشناسی مورد ارزیابی قرار گرفتند و نتایج نشان داد که چت جی‌پی‌تی عناوینی را تولید می‌کند که کیفیتی مشابه آن‌هایی که توسط متخصصان نوشته شده است، در نظر گرفته شده است.

درو گوئرنز، سرپرست این مطالعه، گفت: «نتایج نشان می‌دهد که چت جی‌پی‌تی می‌تواند طنز نوشتاری با کیفیتی فراتر از توانایی‌های افراد عادی و همتراز با برخی از نویسندگان کمدی حرفه‌ای تولید کند».

محققان افزودند که این یافته‌ها ممکن است برای کسانی که در صنعت سرگرمی کار می‌کنند نگران کننده باشد، زیرا نشان می‌دهد که هوش مصنوعی ممکن است تهدیدی برای اشتغال در این زمینه باشد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا