تکنولوژی

«هوش مصنوعی مامان‌بزرگ» برای معطل‌کردن کلاهبرداران تلفنی معرفی شد [تماشا کنید]

«هوش مصنوعی مامان‌بزرگ» برای معطل‌کردن کلاهبرداران تلفنی معرفی شد [تماشا کنید]

بزرگ‌ترین اپراتور شبکه موبایل بریتانیا با نام O2 به‌تازگی از چت‌بات هوش مصنوعی رونمایی کرده که هدف از طراحی آن مقابله با کلاهبرداران تلفنی است.

براساس گزارش تک‌کرانچ، این چت‌بات با نام «dAIsy» به‌عنوان زن مسنی توسعه داده شده است که زمان کافی برای صحبت‌ درباره موضوعات مختلفی (از بافتنی گرفته تا گربه‌اش) را دارد. در واقع این چت‌بات هوش مصنوعی برای مقابله با کلاهبردارانی طراحی شده که هدف آنها سرقت اطلاعات بانکی افراد است و می‌تواند آنها را با مکالمات طولانی سردرگم کند.

O2 در بیانیه خود درباره dAIsy می‌گوید برای ساخت آن «مدل‌های هوش مصنوعی مختلفی» را با یکدیگر ترکیب کرده است که ابتدا صدای تماس‌گیرنده را به متن تبدیل می‌کند سپس از طریق مدل زبانی بزرگ سفارشی پاسخی برای آن تولید می‌کند. درنهایت، مدل تبدیل متن به گفتار برای تولید صدا استفاده می‌شود که می‌تواند پاسخ تولیدشده را بخواند.

نحوه عملکرد و پاسخ‌های «هوش مصنوعی مامان‌بزرگ»

ویدیوی زیر از این چت‌بات منتشر شده که عملکرد آن را نشان می‌دهد. dAisy در این ویدیو خودش را «بدترین کابوس کلاهبرداران» معرفی می‌کند.

غول اپراتور بریتانیایی برای آزمایش چت‌بات خود شماره‌های مربوط به این هوش مصنوعی را به لیستی که کلاهبرداران اهداف خود را از آن انتخاب می‌کنند، اضافه کرده است. زمانی که کلاهبرداران با dAIsy تماس می‌گیرند، هوش مصنوعی می‌تواند درباره موضوعات کاملاً نامربوطی مانند اعضای خانواده ساختگی آنها یا سرگرمی‌های غیرواقعی با آنها صحبت کند. چت‌بات حتی جزئیات جعلی حسابی بانکی را به آنها می‌دهد.

در یکی از موارد، چت‌بات از کلاهبردار می‌خواهد تا عبارت «WWW.» را برایش هجی کند و درموردی دیگر، کلاهبردار فریاد می‌زند: «یک ساعت از زمان مکالمه ما گذشته است.» که هوش مصنوعی به‌آرامی پاسخ می‌دهد: «زمان چقدر زود می‌گذرد!»

برای آموزش این مدل هوش مصنوعی نیز تا اندازه زیادی از یوتوبری با نام «جیم براونینگ» (Jim Browning) کمک گرفته شده که در مقابله با کلاهبرداری تخصص دارد.

کلاهبرداری تلفنی یکی از مشکلات بزرگ ایالات متحده و بریتانیا است و میلیون‌ها کلاهبردار روزانه از سالمندان دزدی می‌کنند. همان‌طور که در ویدیوی بالا گفته می‌شود، از هر 10 نفر در بریتانیا، 7 نفر با کلاهبرداری تلفنی مواجه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا