عمومی

هوش مصنوعی در گوگل کروم؛ جمنای نانو به مرورگر محبوب می‌آید

هوش مصنوعی در گوگل کروم؛ جمنای نانو به مرورگر محبوب می‌آید

گوگل قصد دارد هوش‌ مصنوعی جمنای نانو را به مرورگر کروم دسکتاپ اضافه کند. این غول فناوری در رویداد I/O اعلام کرد که جمنای نانو به مرورگر کروم ۱۲۶ اضافه خواهد شد و استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند تولید متن را برای کاربران ممکن خواهد کرد.

جمنای نانو مدل زبانی سبک، اما قدرتمندی است که سال گذشته برای پیکسل ۸ پرو و سپس پیکسل ۸ معرفی شد. گوگل ادعا می‌کند که برای گنجاندن جمنای نانو در مرورگر کروم بهینه‌سازی‌هایی انجام داده است تا کاربران در اجرای سریع آن مشکلی نداشته باشند.

اضافه‌شدن جمنای نانو به کروم، به کاربران امکان می‌دهد تا ازطریق مرورگر، فعالیت‌هایی مانند تولید متن و ایجاد پست شبکه‌های اجتماعی و ایجاد نظرات درباره‌ی محصولات را راحت‌تر از قبل انجام دهند.

سال گذشته، مایکروسافت دستیار هوش مصنوعی کوپایلت را به مرورگر Edge اضافه کرد که به کاربران در وظایفی مانند خلاصه‌سازی اطلاعات کمک می‌کرد. کوپایلت برخلاف جمنای نانو به‌صورت محلی روی دستگاه اجرا نمی‌شود.

همچنین، گوگل اعلام کرد که جمنای را در Chrome DevTools قرار خواهد داد. توسعه‌دهندگان از Chrome DevTools برای رفع باگ و تنظیم برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. جمنای می‌تواند پیشنهادهایی را برای رفع مشکلات کدنویسی ارائه کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا