شبكه اجتماعی

هشدار اتحادیه اروپا به تیک‌تاک

تیه ری برتون – کمیسیونر اروپایی – در تماس ویدئویی با شو زی چو – مدیرعامل شرکت تیک تاک – گفت: تیک تاک باید کسب و کار خود را با قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا پیش از مهلت اول سپتامبر، همسو کند. اگر بررسی ها، پایبندی کامل تیک تاک به مقررات را نشان ندهد، ما برای بکارگیری تحریم های کامل برای حمایت از شهروندان مان، تردید نخواهیم کرد.

به گزارش lastech از ایسنا، تیک تاک در واکنش به این اخطار اعلام کرد: نسبت به قانون خدمات دیجیتالی متعهد است و اقداماتش برای رعایت مقررات اتحادیه اروپا را تشریح کرد.

اپلیکیشن ویدئویی کوتاه تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، در سه سال گذشته تلاش کرده است نگرانی های آمریکا درباره احتمال دسترسی حزب کمونیست چین یا هر نهاد دیگر تحت نفوذ پکن، به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی را برطرف کند. اما فشار بر این شرکت پس از این که ماه گذشته اذعان کرد بعضی از کارمندانش به شکل نادرستی به اطلاعات کاربری دو خبرنگار در تیک تاک دسترسی پیدا کرده اند تا منبع درز اطلاعات به رسانه ها را شناسایی کنند، افزایش پیدا کرد.

این مقام اروپایی گفت: مخاطبان جوانتر، مسئولیت بیشتری به همراه دارند. این قابل قبول نیست که پشت قابلیت های به ظاهر سرگرم کننده و بی ضرر، کاربران به محتوای نامطلوب و گاهی تهدیدکننده زندگی، دسترسی پیدا کنند.

قانون خدمات دیجیتالی اتحادیه اروپا، پلتفرم های آنلاین را ملزم می کند اقدامات بیشتری برای نظارت بر محتوای غیرقانونی، انجام دهند در غیر این صورت، برای تخلفاتی که مرتکب شده اند، با جریمه ای معادل شش درصد از گردش مالی جهانی خود روبرو خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، مدیرعامل تیک تاک هفته گذشته به بروکسل سفر کرد و با مقامات اتحادیه اروپا دیدار کرد تا آنها را درباره رعایت مقررات فناوری و پایبندی این شرکت به حریم خصوصی و ایمنی کاربران خردسال، مطمئن کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا