بازی

هر آنچه باید درباره کشور فرانسه بدانید!

هر آنچه باید درباره کشور فرانسه بدانید!

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فرانسه یکی از زیباترین کشور های جهان محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این کشور پس از آلمان دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می شود و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. فرانسه در لیست 10 کشور برتر دنیا برای مهاجرت قرار دارد. کشور فرانسه برای ما ایرانیان کشوری آشنا تلقی می شود و بسیاری از واژه های کاربردی در فرهنگ ما از این کشور وارد شده اند؛ اما در این مطلب می خواهیم به طور جدی تر با تاریخ، فرهنگ و اقتصاد این کشور آشنا شویم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. 

نگاهی کلی به کشور فرانسه

فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه، یا République Française کشوری است که در شمال غربی اروپا و نزدیک دریای مدیترانه قرار دارد. این کشور از نظر تاریخی و فرهنگی نقش مهمی را در جهان ایفا می کند. پایتخت فرانسه شهر پاریس می باشد و واحد پول در این کشور یورو می باشد. در گذشته واحد پول فرانسه فرانک بود، اما در سال 2002 واحد پول این کشور به یورو تبدیل شد. 

وجود دانشگاههای برتر، تحصیل رایگان و امکان اخذ ویزای تحصیلی در کم ترین زمان، سبب شده دانشجویان زیادی مهاجرت به فرانسه را برای تحصیل، در اولویت قرار دهند. این کشور مهم ترین تولید کننده محصولات کشاورزی می باشد و یکی از قدرت های صنعتی در جهان است. کشور فرانسه با کشور های ایتالیا، آلمان، سوئیس، اسپانیا، بلژیک و لوکزامبورگ مرز مشترک خشکی دارد.

استان ها و ناحیه های فرانسه

به طور کلی کشور فرانسه دارای 18 ناحیه است که شامل 13 ناحیه داخلی و 5 ناحیه خارجی می شود. نواحی خارجی خارج از مرز های فرانسه هستند. در ادامه به برخی از مهم ترین نواحی فرانسه به همراه مراکز آن ها اشاره می کنیم:

ناحیه مرکز
ایل دو فرانس پاریس
اوورنی رون آلپ لیون
بورگونی فرانش کنته بزانسون
پروانس آلپ کوت دازور مارسی

مهم ترین شهر های فرانسه

اگر بخواهیم مهم ترین و بزرگ ترین شهر های فرانسه را نام ببریم باید به سه شهر پارسی، مارسی و لیون اشاره کنیم. شهر پاریس پایتخت فرانسه و پر جمعیت ترین شهر این کشور می باشد رتبه اول را در مهم ترین شهر های فرانسه به خود اختصاص می دهد. همچنین پاریس در سال 2019 به عنوان دومین شهر جذاب جهان معرفی شد. 

فرهنگ مردم فرانسه

هنر و زیبایی برای فرانسوی ها بسیار مهم است به گونه ای که می توان جلوه های آن را نیز در گوشه و کنار این کشور مشاهده کرد. همچنین برابری و وحدت یکی از فاکتور های مهم در فرهنگ فرانسوی ها می باشد. در این کشور خانواده از ارزش بالایی برخوردار است و در فرانسه مرسوم است که اعضای خانواده وعده های غذایی را در کنار هم میل کنند. مد و فشن نیز یکی از اجزای جدایی نا پذیر فرهنگ فرانسه به شمار می رود و مهد آن نیز شهر پاریس می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرانسه و مهاجرت به این کشور، می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

آب و هوای فرانسه

فرانسه از تنوع آب و هوایی بالایی برخوردار است، به طوری که با سفر از یک شهر به شهر دیگر، شاهد تغییرات آب و هوای گسترده ای خواهیم بود. قسمت های شمالی و شمال شرقی کشور فرانسه دارای آب و هوای خنک و معتدلی می باشد. قسمت های غربی این کشور دارای آب و هوای اقیانوسی می باشد؛ از این رو فرانسه تابستان های گرم و زمستان های معتدلی دارد. در قسمت جنوبی فرانسه نیز آب و هوای مدیترانه ای حاکم است که خشک ترین بخش های این کشور را می توان در سواحل مدیترانه ای جستجو کرد. فرانسه در ماه مه خشک ترین ماه خود را دارد.

اقتصاد فرانسه

کشور فرانسه از نظر تولید نا خالص داخلی ششمین کشور دنیا می باشد. در 300 سال گذشته فرانسه جزو کشور های قدرتمند از لحاظ اقتصادی بوده است. دولت این کشور در کمپانی های مشهوری سهام دار می باشد و یا در صورت لزوم از آن ها حمایت می نماید. به عنوان مثال می توانیم به کمپانی خودرو سازی رنو اشاره کنیم. بخشی از مهم ترین صنایع و تولیدات این کشور که اقتصاد آن را می چرخاند عبارتند از:

  • پنیر
  • زیتون و مرکبات
  • پارچه های ابریشمی
  • ماشین آلات
  • منسوجات
  • هواپیما سازی
  • کشتی سازی

زندگی در فرانسه

دولت کشور فرانسه نیز همانند سایر کشور ها، برای زندگی با کیفیت، امکانات ویژه ای را در اختیار افراد قرار می دهد. در این کشور به دلیل وجود بازار پایدار و با ثبات، خرید ملک دارای شهرت جهانی می باشد. دولت فرانسه بودجه مناسبی را در اختیار علاقه مندان به ایجاد کسب و کار قرار می دهد. این کشور دارای حمل و نقل با کیفیت عالی می باشد و افراد با این سیستم به راحتی می توانند به موقع در محل مورد نظر خود حاضر شوند. به عنوان یکی از معایب زندگی در فرانسه باید به دشواری زبان این کشور اشاره کرد. 

بد نیست بدانید که تهیه مسکن در فرانسه یکی از اصلی ترین هزینه های زندگی در این کشور می باشد. هزینه اجاره مسکن در فرانسه بین 150 تا 800 یورو در ماه است. هزینه زندگی در این کشور بسته به شهر محل زندگی و سبک زندگی افراد، در شهر های مختلف متفاوت خواهد بود. هزینه زندگی در کشور فرانسه 2023 به طور میانگین برای هر شخص، حدود 863 یورو در ماه خواهد بود. 

مهاجرت به کشور فرانسه آرزوی دیرین مهاجران

مهاجرت یکی از تاثیر گذار ترین تصمیمات در زندگی افراد می باشد و تاثیر مستقیمی بر روی سرنوشت انسان دارد. کشور فرانسه به دلیل داشتن دانشگاه های برتر، امکانات عالی برای زندگی و شرایط آب و هوایی مناسب بهترین مقصد برای مهاجرت می باشد. بسیاری از افراد در سراسر دنیا علاقمند به مهاجرت به کشور فرانسه می باشند و آرزوی زندگی در این کشور را دارند. 

سخن پایانی

زندگی در کشور فرانسه علاوه بر مزایای فراوانی که دارد دارای نقص هایی نیز می باشد که از این میان می توان به گران بودن شهر های فرانسه و دشواری زبان فرانسه اشاره کرد. با این حال مهاجرت به این کشور به قدری مزایا دارد که چنین معایبی اصلا به چشم نمی آیند. در این مطلب راهنمای کاملی در مورد فرانسه در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید برای زندگی در این کشور به درستی تصمیم بگیرید. امیدواریم توانسته باشیم به سوالات شما در خصوص کشور فرانسه پاسخ دهیم.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا