کسب و کار

هارد اینترنال بهتر است یا اکسترنال

هارد اینترنال بهتر است یا اکسترنال

—————- رپرتاژ آگهی —————–

در صورتی که قصد خرید هارد داشته باشید قطعا به دو عنوان اکسترنال و اینترنال برخورد کرده‌اید. هر دو عنوان کاربردهای متنوعی دارند و برای کار خاصی استفاده می‌شوند؛ اما عملکرد یکسانی دارند و هر دو وظیفه ذخیره‌سازی داده‌ها را بر عهده دارند. با شناخت بهتر هر یک از این قطعات می‌توانید تصمیم گیری بهتری در خرید داشته باشید و گزینه‌ای را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین ویژگی‌ها را به نیازهایتان دارد. در ادامه با مفهوم هر یک آشنا خواهید شد و درباره تفاوت‌های آن‌ها باهم نیز صحبت خواهیم کرد؛ همچنین در صورت نیاز برای خرید می‌توانید نگاهی نیز به قیمت هارد اینترنال داشته باشید.
 

هارد اینترنال

هاردهای اینترنال فضای ذخیره‌سازی هستند که درون سیستم شما قرار می‌گیرند و فایل‌ها و برنامه‌های روی آن‌ها نصب می‌شوند. این هاردها را می‌توانید بسته به نیاز در ظرفیت‌های متنوعی خریداری کنید.
 

هارد اکسترنال

قبل از خرید هارد اکسترنال بد نیست با مفهوم آن اشنایی کلی داشته باشید. هارد اکسترنال از طریق کابل به سیستم وصل می‌شود و وظیفه ذخیره‌سازی فایل‌ها و اطلاعات مهمتان را دارد. این هارد را می‌توانید به راحتی از سیستم جدا کرده و با خود حمل کنید.
 

تفاوت بین هارد اکسترنال و اینترنال

برای درک بهتر تفاوت این دو هارد با یک دیگر قصد داریم تا درباره تفاوت‌های آن‌ها با یک دیگر صحبت کنیم.
 

سرعت انتقال داده

 

هارد اینترنال بهتر است یا اکسترنال

اولین موضوعی که در تفاوت بین هارد اینترنال و اکسترنال اهمیت دارد سرعت انتقال داده است. بسیاری از کاربران فکر می‌کنند به دلیل نحوه اتصال این دو محصول به سیستم سرعت انتقال داده نیز بین آن‌ها متفاوت است و عملکرد متفاوتی دارند باید بگوییم که در سرعت انتقال داده تفاوت جزئی وجود دارد؛ اما هر دو محصول عملکرد مشابهی دارند. هاردهای اینترنال از طریق کابل SATA به دستگاه وصل می‌شوند و سرعت بهتری نسبت به هاردهای اکسترنال دارند. کابل‌های SATA سرعت بهتری نسبت به کابل USB و HDMI هاردهای اکسترنال دارند.
 

نحوه نصب

از دیگر تفاوت‌های عمده بین هارد اینترنال و اکسترنال نحوه نصب کردن آن است. برای وصل کردن هارد اکسترنال به کامپیوتر تنها نیاز به یک کابل دارید و از طریق درگاه مربوط می‌توانید اتصال را برقرار کنید. نحوه نصب هارد اینترنال کمی متفاوت است و باید آن را داخل دستگاه قرار دهید. برای برخی از افراد این کار به سادگی در خانه قابل انجام نیست و باید آن را به افراد حرفه‌ای و تعمیر کار بسپارید.
 

دوام و قابلیت حمل

همانطور که گفته شد هاردهای اینترنال درون سیستم قرار می‌گیرند و هاردهای اکسترنال به پورت سیستم وصل می‌شوند. در نتیجه هارد اکسترنال قابل حمل است و می‌توانید به راحتی آن را داخل کیف گذاشته و اطلاعات مورد نظرتان را حمل کنید.
 

امنیت

 

هارد اینترنال بهتر است یا اکسترنال

موضوع بعدی که در این بحث اهمیت دارد امنیت اطلاعات ذخیره شده است. هاردهای اینترنال درون سیستم قرار می‌گیرند و قابلیت جا به جایی ندارند؛ بنابراین در صورتی که فردی به سیستم شما دسترسی پیدا کند ممکن است به راحتی بتواند اطلاعاتتان را مشاهده کند. هاردهای اکسترنال را می‌توانید به راحتی از سیستم جدا کرده و اطلاعاتتان را با خود حمل کنید.
 

قیمت

برنده موضوع در این بحث هارد اکسترنال است. هاردهای اکسترنال نسبت به اینترنال ارزان‌تر است و ارزش خرید بالایی نیز دارد. دلیل این موضوع قطعاتی است که در این دو محصول استفاده می‌شود و معمولا هاردهای اکسترنال قطعات قیمت مناسب‌تری دارند و با توجه به همین موضوع از قیمت کمتری نیز برخوردار شده‌اند.
 

هارد اکسترنال بخریم یا اینترنال؟

بزرگترین تفاوت‌های این دو محصول را با هم بررسی کردیم. سوالی که در اینجا پیش می‌اید این است که کدام برای استفاده شما مناسب‌تر است. هرکدام از این محصولات برتری‌های نسبت به دیگری دارند و باید بسته به نیازی که دارید بین آن‌ها انتخاب داشته باشید. قبل از خرید ابتدا نیازهایتان را بسنجید سپس بین این دو محصول انتخاب درستی کنید. در صورتی که یک فضای ذخیره سازی قابل حمل نیاز دارید هاردهای اکسترنال برایتان مناسب هستند و در صورت نیاز به محصولی با سرعتی بالا و فضای ذخیره‌سازی زیاد می‌توانید روی خرید هارد اینترنال فکر کنید.
 

مزایای استفاده از هارد اکسترنال

   – نصب آسان و راحت با کمک کابل
   – امکان جا به جایی و انتقال فایل بین دستگاه‌های متنوع
   – امکان ذخیره‌سازی انواع فایل با هر حجم و ظرفیت
   – قابل حمل بودن
   – امنیت بالاتر
 

مزایای استفاده از هارد اینترنال

   – سرعت بالاتر در انتقال داده
   – داشتن فضای ذخیره‌سازی بیشتر نسبت به هارد اکسترنال
 

خرید اینترنتی هارد اینترنال و اکسترنال

بعد از اینکه بین خرید این دو محصول انتخاب خود را کردید می‌توانید انواع هارد اکسترنال و اینترنال مورد نظرتان را با بهترین قیمت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. در صورت نیاز به فضای ذخیره‌سازی کوچک‌تر و قابل حمل‌تر نیز می‌توانید روی خرید فلش مموری فکر کنید.
 

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا