بازی

نینتندو بازی‌های قدیمی خود را به‌روزرسانی کرد

نینتندو بازی‌های قدیمی خود را به‌روزرسانی کرد

چندین بازی قدیمی نینتندو، چه در کنسول‌های فعلی و چه در کنسول‌های نسل پیش، در هفته‌های اخیر به‌روزرسانی‌های جزئی دریافت کردند چرا که توسعه‌دهنده به دنبال رفع آسیب‌پذیری‌های امنیتی مهم است.

در حالی که نینتندو به طور منظم برای بسیاری از عناوین محبوب خود به‌روزرسانی ارائه می‌کند، بازی‌های قدیمی‌تر تا چند سال پس از انتشار آپدیتی دریافت نمی‌کنند. هنگامی که Mario Kart 7 برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته یک آپدیت جدید دریافت کرد، بدون اینکه چیز قابل توجهی به بازی اضافه شود، طرفداران گیج شدند. اکنون، نینتندو فاش کرده که به‌روزرسانی مربوط به یک آسیب‌پذیری بزرگ است.

در حالی که نینتندو سال‌ها پیش 3DS و Wii U را کنار گذاشت، کنسول‌ها همچنان گزینه محبوب برای بسیاری از گیمرهای مقتصد به شمار می‌روند. اوایل سال جاری شاهد کنار گذاشته شدن بخش آنلاین برای هر دو دستگاه بودیم و eShop آن‌ها نیز در اوایل سال ۲۰۲۳ بسته می‌شود.

مطلب پیشنهادی:آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟دو راهی عقل و احساس!
آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟

با این حال، اکنون چندین بازی قدیمی این کنسول‌ها، آپدیت جدیدی دریافت کردند تا آسیب‌پذیری حیاتی را برطرف کنند که می‌تواند بازیکنان را در معرض خطر قرار دهد. به‌روزرسانی‌های نینتندو به دنبال رفع آسیب‌پذیری اخیراً کشف شده به نام «ENLBufferPwn» است که به عنوان یک آسیب‌پذیری سطح 9.8/10 رتبه‌بندی شده است.

مشخص شد که این مشکل در چندین بازی وجود دارد و برای بازیکنانی که به دنبال تجربه عناوین کلاسیک خود هستند یک خطر جدی ایجاد می‌کند که احتمالاً منجر به سرقت اطلاعات پرداخت و همچنین دسترسی به دوربین و میکروفون می‌شود. مشخص شد که این آسیب‌پذیری در بازی‌های متعددی در 3DS، Wii U و Switch وجود دارد و عناوین جدیدی مانند Nintendo Switch Sports نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

نینتندو

در حالی که نینتندو برای رفع مشکلات موجود در بازی ها کار می‌کند، توسعه‌دهنده به طرفداران هشدار داده که سایر عناوین انحصاری نیز ممکن است آسیب پذیر باشند. این اکسپلویت به‌عنوان یک حمله «buffer overflow» انجام می‌شود و بازی‌های آسیب‌دیده محدودیتی روی مقدار داده‌های ارسال‌شده در طول بازی تعیین نمی‌کنند.

همانطور که نینتندو به حذف بخش آنلاین از Wii U و 3DS ادامه می‌دهد، این دو کنسول در طول عمر خود سرنوشت متضادی را تجربه کردند. Wii U با لانچ ضعیف روبرو شد و زمان کوتاهی در کانون توجه قرار گرفت و در کمتر از پنج سال، عرضه آن متوقف شد. 3DS به یکی از موفق‌ترین کنسول‌های دستی نینتندو تبدیل شد و در طول عمر ۹ ساله خود بیش از ۷۵ میلیون دستگاه فروخت.

مطلب پیشنهادی:اولین تصاویر از انیمیشن Super Mario لو رفتمنتظر تریلر رسمی باشید
اولین تصاویر از انیمیشن Super Mario لو رفت


با پول استیم دک چه چیزهایی می‌توانیم بخریم؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا