عمومی

نوکیا لاک‌پشت‌وار به افزایش درآمد ادامه می‌دهد

نوکیا لاک‌پشت‌وار به افزایش درآمد ادامه می‌دهد

نوکیا اعلام کرد سود سه‌ماهه‌ی اخیرش نسبت‌به انتظارات کمتر بوده، زیرا فروش این شرکت به‌دلیل کاهش خرید فناوری 5G ازطرف اپراتورها افت کرده است؛ باوجوداین، برند فنلاندی انتظار دارد در سال جاری فروش خود را افزایش دهد.

کاهش تقاضا برای تجهیزات 5G در آمریکای شمالی که بزرگ‌ترین بازار برای نوکیا و رقیب آن اریکسون به‌شمار می‌رود و همچنین از دست‌دادن سهم بازار در چین، هر دو شرکت را مجبور به تعدیل انتظارات و تعدیل نیروی کار برای کاهش هزینه‌ها کرده است.

نوکیا سود عملیاتی سه ماهه‌ی اول سال جاری خود را به‌ثبت رساند که به‌لطف کاهش هزینه‌ها به ۵۹۷ میلیون یورو رسیده است؛ عددی که نسبت‌به ۴۷۹ میلیون یورو سال گذشته افزایش یافته، اما همچنان با درنظر گرفتن نرخ ارز با افت ۱۹ درصدی مواجه بوده است.

چهار تحلیلگر LSEG به‌طور میانگین سود ۶۶۳ میلیون یورویی را برای سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ نوکیا پیش‌بینی کرده‌ بودند. پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا، می‌گوید بهبود ثبت‌شده در سفارشات اواخر سال گذشته، باوجود محیط چالش‌برانگیز مداوم کسب‌وکار، در سه ماهه‌ی اول سال جاری نیز ادامه داشته است. او گفت: «در حالی که نسبت‌به شرایط کلی اقتصادی آگاه هستیم، با درنظرگرفتن ورودی مستمر سفارشات، انتظار داریم میزان فروش بخش زیرساخت شبکه در سال ۲۰۲۴ با عملکرد بهتر در نیمه‌ی دوم سال افزایش یابد.»

به گزارش رویترز، فروش نوکیا در بخش زیرساخت شبکه با احتساب واحد پول محلی، ۲۶ درصد کاهش یافته است. لوندمارک درمورد بخش شبکه‌های موبایل که فروش آن با نرخ ارز محلی ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد، به انتظار برای افزایش تقاضا در سال جاری اشاره کرد.

نوکیا در ژانویه‌ی ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) پیش‌بینی کرده بود میزان تقاضا برای تجهیزات زیرساخت شبکه‌ در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ افزایش یابد. اریکسون نیز چند روز قبل اعلام کرد فروش در نیمه‌ی دوم سال به‌حالت عادی باز خواهد‌ گشت.

نوکیا امروز چشم‌اندازی که اوایل سال ۲۰۲۴ ارائه داده بود را برای سود عملیاتی قابل مقایسه در کل سال تکرار کرد که به هدف ۲٫۳ تا ۲٫۹ میلیارد یورویی اشاره دارد. لوندمارک گفت: «ما همچنان به فروش بهتر در نیمه‌ی دوم سال و دست‌یابی به چشم‌اندازمان برای سال جاری اطمینان داریم.»

طبق گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ نوکیا، حاشیه‌ی سود ناخالص قابل‌مقایسه‌ی این شرکت از ۳۷٫۷ درصد به ۴۸٫۶ درصد افزایش یافته است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا