بازی

نقش سلول ها در باتری لپ تاپ

نقش سلول ها در باتری لپ تاپ

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

باتری از قطعات بسیار تاثیرگذار در انواع مختلف لپ تاپ ها فارغ از هر کاربرد و یا استفاده ای می باشد که تضمین کننده سلامتی این وسیله الکترونیکی است. این قطعه به عنوان منبع تغذیه شناخته می شود که خود از اجزاء مختلفی ساخته می شود. سلول از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده باتری لپ تاپ می باشد که از نظر کارشناسان هر کدام از سلول ها خود به عنوان یک باتری بسیار کوچک عمل می کنند. در این مقاله می خواهیم با سلول باتری لپ تاپ آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

خرید انواع مختلف لپ تاپ و قطعات جانبی آن مانند باتری نیازمند مشورت با متخصصان زبده و باتجربه در این زمینه می باشد. اگر شما می خواهید در این حوزه بهترین خرید را تجربه کنید، با کارشناسان ما در شرکت ساختار دیجیتال در ارتباط باشید. مجموعه ما وارد کننده انواع مختلف باتری لپ تاپ ایسوس، دل و دیگر برندهای برتر در بازار تکنولوژی و فناوری می باشد که این وسایل و ابزار الکترونیکی را با ضمانت و گارانتی ویژه به شما عزیزان عرضه می دارد.

آشنایی با واژه چند سلولی در باتری لپ تاپ

 تفاوتی نمی کند که شما از باتری لپ تاپ دل یا برندهای دیگر استفاده می کنید؛ در هر صورت باتری قطعه ای ارزشمند است که خرید بهترین نوع آن، برای کاربران دغدغه‌مند است. اصطلاحی که در بازار تکنولوژی برای باتری لپ تاپ استفاده می شود، چند سلولی است که نشان دهنده ظرفیت و توان باتری از نظر کارکرد و نگهداری شارژ و میزان استفاده از لپ تاپ بدون نیاز به اتصال مستقیم به برق شهری می باشد.

در بازار انواع مختلفی از باتری لپ تاپ موجود می باشد که به سه حالت موازی، سری و یا ترکیبی از این دو بسته می شوند. جنس باتری لپ تاپ های جدید مانند باتری لپ تاپ اچ پی از نوع لیتیوم یونی می باشد که در ساختار آنها، سلول ها به صورت ترکیبی یعنی سری و موازی بسته می شوند.

بسته بودن ترکیبی سلول ها در باتری موجب می گردد که به درستی شدت جریان و ولتاژ بالا در باتری برقرار باشد. به طور مثال باتری شش سلولی بدین معنا می باشد که سه سلول اول و سلول بعدی هر کدام به صورت سری بسته می شوند و سپس این دو دسته به صورت موازی قرار می گیرند.

انواع مختلف باتری های لپ تاپ که در بازار موجود می باشند از نمونه های زیر هستند:

  • شش سلولی
  • نه سلولی
  • دوازده سلولی

هر چه تعداد سلول ها بیشتر باشد، میزان ظرفیت باتری و توان لپ تاپ بالاتر می رود که این امر نیز بر حسب نوع کارکرد و استفاده شما متفاوت است. اگر شما نیاز دارید که باتری لپ تاپتان میزان شارژ بیشتری را نگه دارد، بهتر است از باتری های نه و دوازده سلولی استفاده کنید، با اینکه وزن لپ تاپتان بالاتر می رود.

روش های نشان دهنده چند سلولی بودن باتری لپ تاپ

هنگامی که ما قصد خرید لپ تاپ و یا باتری آن را داریم، سوالی که مطرح می گردد این است که از کجا متوجه شویم، باتری چند سلولی است که در زیر روش های آن بیان شده است:

  • مراجعه به وب سایت اصلی سازنده لپ تاپ و یا باتری که علاوه بر مشخص بودن چند سلولی بودن می توانید میزان و ساعت کارکرد باتری در حالت های مختلف را نیز متوجه شوید.
  • نرم افزارهای معتبر مختلفی موجود هستند که تعداد سلول ها و مشخصات باتری لپ تاپ را در اختیار شما قرار می دهند. همچنین استفاده از این نرم افزارها موجب می گردد که کاربر سلامت باتری را نیز بررسی کند.
  • تعداد سلول ها را می توان بر حسب فرمول معینی محاسبه کرد. بر طبق فرمول؛ ولتاژ پایه در 2 ضرب می شود و سپس ولتاژ باتری بر عدد بدست آمده قبلی تقسیم می گردد.

در آخر این موضوع را عنوان می کنیم که تعداد بالا بودن سلول تنها ملاک کارکرد و ظرفیت بالای باتری لپ تاپ نمی باشد، علاوه بر این جنس مواد به کار رفته در باتری نیز بسیار مهم است که در اینجا تشخیص درست باتری اورجینال از تقلبی اهمیت پیدا می کند.

جهت بررسی اورجینال بودن باتری لپ تاپ بهترین راه حل مشورت گرفتن از تجربه متخصصین در این زمینه می باشد که می توانید با تماس با کارشناسان ما در شرکت ساختار دیجیتال از راهنمایی های ارزنده آنها بهره مند گردید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا