بازی

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy A02s توسط مبیت

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy A02s توسط مبیت

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کمپانی سامسونگ همواره در تلاش است تا نظر همه مشتریان خود را جلب کند و پاسخگوی نیازهای متفاوت آن‌ها باشد. ازاین‌رو علاوه بر تولید گوشی‌های پرچم‌دار و بالا رده خود، با تولید گوشی‌های میان رده توانسته نیاز افرادی که قصد پرداخت هزینه کم‌تری را دارند به‌راحتی برطرف کند. گوشی سامسونگ گلکسی A02s یکی از گوشی‌های میان رده اما ارزشمند این شرکت است که با وجود قیمت پایین از امکانات زیادی برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با امکانات گلگسی A02s آشنا کنیم.

بررسی صفحه‌نمایش Galaxy A02s

سامسونگ مدل گلکسی A02s خود را به یک پنل با اندازه 6.5 اینچ مجهز کرده که با فناوری PLS LCD تولید شده است. این صفحه‌نمایش می‌تواند تصاویری با وضوح 1600 در 720 پیکسل را نمایش دهد. این میزان از وضوح پنل برای یک گوشی میان رده با قیمت پایین بسیار مناسب است.

این پنل در هر اینچ خود، تراکم پیکسلی برابر با 270 دارد و قادر است تصاویری با نسبت ابعاد 20:9 را نمایش دهد. حداکثر روشنایی که نمایشگر ارائه می‌دهد برابر با 400 نیت است. این مقدار از روشنایی می‌تواند تماشای محتویات درون گوشی را در تابش مستقیم آفتاب برای شما دشوار کند، اما در شرایط عادی مقدار قابل‌قبولی است. در نمایشگر گوشی سامسونگ مدل Galaxy A02s سنسور اثرانگشت دیده نمی‌شود و از این جهت امنیت گوشی را باید با استفاده از رمز عبور تامین کرد.

طراحی و ساختار تلفن هوشمند سامسونگ A02s

در طراحی قاب پشتی سامسونگ گلکسی A02s از اشکال هندسی استفاده کرده‌اند که باعث زیبایی دوچندان آن شده است. این اشکال ترکیبی از لوزی‌ها و خطوط نواری با جهت‌گیری‌های مختلف هستند. این نوع طراحی باعث بازتاب‌های نوری جذابی در قاب پشتی گوشی می‌شود. این قاب جنس پلاستیکی دارد و به اندازه کافی در برابر فشارها و ضربه‌ها مقاوم است. در طراحی قاب این گوشی هیچ فریمی اختصاص داده نشده و کناره‌های قاب گوشی را به سمت طرفین و بخش‌های بالایی و پایینی آن کشیده‌اند. در قاب پشتی گوشی یک مجموعه از دوربین‌های سه‌گانه درون یک قاب مستطیل شکل قرار گرفته است که فلش LED را در کنار آن‌ها جای داده‌اند.

در طرف چپ گوشی، درگاه مخصوص سیم‌کارت و کارت حافظه قرار گرفته است. این درگاه به صورت سه‌گانه است و امکان استفاده هم‌زمان از هر سه بخش آن وجود دارد. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست گوشی قرار دارد. A02s با پشتیبانی از فناوری USB-C، درگاهی برای شارژ گوشی اختصاص داده است که امکان انتقال اطلاعات را فراهم می‌کند. این قابلیت در یک گوشی ارزان‌قیمت بسیار مناسب است.

در قسمت پایینی گوشی یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری قرار دارد. نمایشگر گوشی با یک فریم مشکی‌رنگ پوشیده شده است که در مقایسه با گوشی‌های گران‌قیمت، ضخامت بیشتری دارد. Samsung A02s از نظر طراحی و ساختار به A12 بسیار شبیه است، اما ظرافت آن باعث شده که جذابیت بیشتری نسبت به A12 داشته باشد.

سخت‌افزار و عملکرد گوشی سامسونگ مدل Galaxy A02s

پردازش اطلاعات گلکسی A02s توسط تراشه اسنپدراگون 450 انجام می‌شود. این تراشه بر اساس فناوری 14 نانومتری تولید شده است. این تراشه هشت هسته‌ای می‌تواند توان پردازشی برابر با 1.8 گیگاهرتز را ارائه دهد. هسته‌های تراشه از نوع Cortex-A53 هستند.

اسنپدراگون 450 یک تراشه قدیمی است و همان‌طور که مشخص است شما نمی‌توانید از آن انتظار کارهای خارق‌العاده را داشته باشید. البته شما هنگام انجام کارهای معمولی شاهد مشکلی نخواهید بود و اگر می‌خواهید کارهای سنگین انجام دهید بهتر است گزینه‌ای به غیر از A02s را انتخاب کنید. تحمل اجرای برنامه‌های هم‌زمان برای این تراشه دشوار است و ممکن است شما شاهد هنگ کردن گوشی در این شرایط باشید. البته لازم به ذکر است که با وجود بالاتر بودن A12 از A02s، هنگ کردن‌های سامسونگ A12 از A02s بیشتر است. کمپانی سامسونگ، گلکسی A02s خود را از نظر حافظه داخلی و رم در دو مدل زیر روانه بازار کرده است:

– رم 3 گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایتی

– رم 4 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایتی

بررسی دوربین سامسونگ گلکسی A02s

در قاب پشتی گوشی سامسونگ مدل Galaxy A02s یک مجموعه سه‌گانه از دوربین‌ها دیده می‌شود. این مجموعه شامل یک لنز اصلی با وضوح 13 مگاپیکسل، یک لنز ماکرو با وضوح 2 مگا پیکسل و یک لنز تشخیص عمق دو مگا پیکسلی است. این دوربین می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را در سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند. A12 از نظر دوربین در جایگاهی بالاتر از A02s قرار دارد؛ زیرا لنز اصلی آن، وضوحی برابر با 48 مگاپیکسل دارد.

در بالای نمایشگر سامسونگ A02s، یک دوربین سلفی با لنز 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است. کیفیت عکس‌های سلفی چندان خوب نیست و این می‌تواند یکی از نقاط ضعف این گوشی برای افراد علاقه‌مند به عکس‌های سلفی باشد. رابط کاربری دوربین بسیار راحت است و امکان انتخاب حالت‌های مختلف به آسانی وجود دارد.

این محصول سامسونگ با وجود میان رده بودن، از نظر کیفیت عکس‌های گرفته‌شده چه در شب و چه در روز توانایی بسیار خوب و قابل‌قبولی دارد و می‌تواند تصاویری شفاف با کنتراست بالا را ثبت کند. لنز تشخیص عمق این گوشی در عکاسی پرتره نقش خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. کیفیت تصاویر در عکاسی ماکرو چندان خوب نیست؛ زیرا سنسور آن از وضوح پایینی برخوردار است. در عکاسی‌های فوکوس ثابت کمی کند عمل می‌کند و پیدا کردن فاصله کانونی زمان می‌برد؛ بنابراین اگر قصد عکاسی از حیوانات یا حشرات را دارید ممکن است قبل از فوکوس دوربین، آن‌ها فرار کرده باشند.

عمر باتری و شارژر گوشی سامسونگ گلکسی A02s

یک باتری بزرگ با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت انرژی مورد نیاز گوشی سامسونگ مدل Galaxy A02s را تأمین می‌کند. آزمایش‌های انجام‌شده روی باتری گوشی نشان می‌دهند در وبگردی می‌تواند تا مدت شانزده و نیم ساعت روشن بماند. همین‌طور بررسی‌ها نشان دادند که کاربری گوشی A02s به طور کلی تا 114 ساعت است.

این مشخصه مثبت باعث شده تا خرید گوشی سامسونگ A02s بیشتر از A12 مورد توجه قرار گیرد. این باتری طول عمر بسیار خوبی دارد؛ به خصوص این‌که از سخت‌افزار پایینی برخوردار است. باتری این گوشی توسط یک شارژر 15 واتی شارژ می‌شود. این شارژر از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. در کل دو ساعت و نیم زمان می‌برد تا کل باتری گوشی شارژ شود.

نرم‌افزار سامسونگ A02s

گوشی سامسونگ گلکسی A02s با اندروید 10 راه‌اندازی می‌شود و از رابط کاربری OneUI 2.5 استفاده می‌کند. ارتباط برقرار کردن با این رابط کاربری بسیار راحت است. سامسونگ برای گوشی‌های ارزان‌قیمت خود قابلیت به‌روزرسانی را قرار نداده است. انتظار می‌رود در آینده این گوشی با اندروید 11 راه‌اندازی شود.

مزایای گوشی سامسونگ مدل Galaxy A02s

1- طراحی جذاب و شیک

2- باتری با طول عمر زیاد

3- نمایش تصاویر با نسبت عالی

4- دارای شارژر با پشتیبانی از شارژ سریع

5- بدنه مستحکم

6- قیمت پایین

معایب گوشی سامسونگ گلکسی A02s

– دارای پردازنده قدیمی در بخش سخت‌افزار

– عدم برخورداری از حسگر اثر انگشت

– ضبط ویدیو همراه با نویز به علت نداشتن لرزش‌گیر

آیا خرید گوشی سامسونگ A02s مناسب است؟

ما در صورتی می‌توانیم خرید گوشی سامسونگ مدل Galaxy A02s را به شما توصیه کنیم که از میزان خواسته‌های شما از یک گوشی باخبر باشیم. با این حال اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید هزینه کمی را برای یک گوشی پرداخت کنید، توصیه ما به شما سامسونگ گلگسی A02s است، زیرا این گوشی با وجود قیمت پایین خود از تعدادی ویژگی فوق‌العاده مانند عمر زیاد باتری، طراحی زیبای بدنه و موارد دیگری که در بخش مزایا گفته شد، برخوردار است.

در صورتی که دوربین گوشی از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است باید این نکته را در نظر داشته باشید که با وجود عملکرد مناسب دوربین، این گوشی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای یک عکاس حرفه‌ای باشد. در صورتی که اهل بازی‌های سنگین یا کارهای گرافیکی هستید لازم است بدانید که گلکسی A02s گزینه مناسبی نیست و نمی‌توانید برای انجام کارهای سنگین به سخت‌افزار آن تکیه کنید.

جمع‌بندی

گوشی سامسونگ مدل Galaxy A02s یکی از گزینه‌های ارزان‌قیمت این کمپانی است که شما با توجه به نیازهای خود می‌توانید آن را تهیه کنید. درست است که ارزان‌قیمت بودن این گوشی به ‌معنای وجود کاستی‌هایی در برخی از بخش‌های آن است، اما در برخی از جنبه‌ها نسبت به رقبای خود نقاط قوتی دارد. برای خرید Samsung A02s می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مبیت مراجعه کنید. این فروشگاه انواع تلفن‌های هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی را با قیمت مناسب و گارانتی طولانی‌مدت به شما ارائه می‌دهد. با خرید از فروشگاه مبیت می‌توانید بهترین گوشی‌ها را با تضمین قیمت و کیفیت، از هر جای ایران خریداری کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا