رمز ارز

نشانه‌ای از پایان بازار نزولی ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین برای چهارمین بار در تاریخ خود یک سیگنال نادر را برای تشکیل کف نشان داده که ممکن است به معنی پایان بازار نزولی پس از کاهش ۷۴ درصدی قیمت آن، نسبت به نقطه اوجش باشد.
به گفته TechDev، تحلیلگر شناخته‌شده ارزهای دیجیتال، شاخص امواج HODL یک‌ساله بیت کوین برای چهارمین بار در ۱۱ سال گذشته از میانگین تغییرات ۲۰۰ روزه خود به‌اندازه ۰٫۱ عبور کرده است. اتفاقی که تنها در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ پیش از افزایش قیمت‌های چشم‌گیر برای این ارز دیجیتال رخ داده بود.
لازم به ذکر است که شاخص امواج HODL، بیت کوین‌هایی که برای مدت مشخص خاموش بوده‌اند را با افزایش عرضه در گردش این ارز، ردیابی می‌کند. این شاخص به‌منظور سنجش فعالیت شبکه و احساسات سرمایه‌گذاران بلندمدت استفاده می‌شود.
این تحلیلگر گفته است که عملکرد آلت کوین‌ها در برابر شاخص دلار آمریکا (DXY) که به‌عنوان شاخصی برای سنجش ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای خارجی عمل می‌کند، نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها می‌توانند از این ارز پیشی بگیرند. سایر ارزهای فیاتی که می‌توانند از آلت کوین‌ها عقب بمانند نیز شامل یورو، دلار کانادا، فرانک، پوند، کرون و ین هستند. او اضافه کرد که منتظر شکسته شدن بیشتر شاخص DXY است و شاخص قدرت نسبی یا RSI بیت کوین نیز در برابر داوجونز ۵۰، شبیه به این عدد در سال ۲۰۱۲ شده است.
قبلا مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین می‌تواند در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به سمت تبدیل‌شدن به یک وثیقه جهانی با عملکردی مشابه اوراق قرضه حرکت کرده و در این زمینه از سایر دارایی‌ها از جمله، طلا بهتر عمل کند.

منبع کریپتوگلوب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا