فناوری

نسخه LTSC 2024 ویندوز 11 کار را برای کاربران این سیستم‌عامل آسان‌تر می‌کند

نسخه LTSC 2024 ویندوز 11 کار را برای کاربران این سیستم‌عامل آسان‌تر می‌کند

مایکروسافت الزامات سخت‌افزاری و سیستمی را برای ورژن IoT Enterprise LTSC 2024 ویندوز 11، که اخیراً در دسترس کاربران قرار گرفته است، اعلام کرد.
 
به گزارش lastech، این مشخصه‌ها به جهتدهی تصمیمات طراحی برای دستگاه‌های آینده و کامپیوترهایی که از ویندوز IoT Enterprise استفاده می‌کنند کمک خواهد کرد. کاهش حداقل‌های الزامی سخت‌افزاری، در کنار اختیاری شدن TPM و Boot Secure Boot، از جمله جالب‌توجه‌ترین جنبه‌های این نسخه هستند.
 
این نسخه IoT Enterprise یک نسخه کامل از Windows Enterprise است که برای دستگاه‌هایی با کاربری ثابت مانند دستگاههای خودپرداز، پایانه‌های نقطه فروش (پوز)، نمایشگرهای اطلاع‌رسان دیجیتال (دیجیتال ساینج)، کیوسک‌ها، و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، این نسخه از ویندوز برای کامپیوتری رومیزی یا لپ‌تاپ طراحی نشده است، بلکه برای دستگاه‌های الکترونیکی سفارشی است که ممکن است با آنها روبرو شوید یا از آن استفاده کنید که به یک سیستم عامل احتیاج دارند. با این حال، این نسخه همچنین ممکن است مورد توجه سازندگان، دستکاری‌کنندگان (مودرها) و وصله‌زن‌ها (تینکرها) قرار بگیرد.

 

نسخه LTSC 2024 ویندوز 11 کار را برای کاربران این سیستم‌عامل آسان‌تر می‌کند

مایکروسافت دو کانال صدور مجوز (لایسنس) برای IoT Enterprise ویندوز 11 ارائه کرده است، یک کانال دسترسی‌پذیری عمومی (GAC) و یک کانال سرویس‌دهی بلندمدت (LTSC). گزینه LTSC یک چرخه عمر پشتیبانی 10 ساله را برای این دستگاه‌های دارای کارکرد ثابت که بعید است تغییری در عملکرد آنها رخ دهد فراهم می‌آورد.
 
مهمترین نکته قابل توجه در مورد الزامات سخت‌افزاری برای Windows 11 IoT Enterprise LTSC 2024 این است که می‌تواند در دستگاه‌های رایانشی که فضای ذخیره‌سازی بسیار کمتر از آنچه که معمولاً مورد نیاز است دارند، حتی در حد 16 گیگابایت، کار کند. علاوه بر این ، الزامات TPM و Secure Boot برای این نسخه اختیاری هستند.
 
علاوه بر این ، Windows 11 IoT Enterprise LTSC علاوه بر پردازنده‌های AMD ، اینتل و NXP، برای اولین بار از پردازنده‌های کوالکام نیز پشتیبانی می‌کند. Windows 10 IoT Enterprise LTSC شامل پشتیبانی از پردازنده‌های AMD ، Intel و NXP بود، ولی کوالکام نه.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا