تکنولوژی

نسخه جدید مک بوک پرو 13 اینچی اپل با چیپ M2 معرفی شد

در جریان کنفرانس WWDC 2022، اپل علاوه بر تراشه M2 از نسخه جدید مک بوک پرو نیز رونمایی کرد. مک بوک پرو 13 اینچی از چیپ M2 بهره می‌برد و از نظر طراحی شبیه به مدل معرفی شده در سال 2020 است.

مشخصات مک بوک پرو جدید

اپل ادعا می‌کند که با وجود چیپ M2، نسخه جدید مک بوک‌ پرو 40 درصد از مدل مشابه خود با چیپ M1 سریع‌تر است. از جمله مشخصات قابل توجه دیگر این دستگاه می‌توان به حداکثر 24 گیگابایت رم (50 درصد بیشتر از نسل قبل) و حداکثر 2 ترابایت حافظه داخلی SSD اشاره کرد. همچنین اپل وعده داده که باتری آن تا 20 ساعت دوام خواهد آورد.

اگر مک بوک ‌پرو 2020 را به خاطر داشته باشید، طراحی دستگاه جدید کاملا با آن شباهت دارد؛ به عنوان مثال، برخلاف انتظارات در این دستگاه شاهد تاچ بار (Touch Bar) یا نوار لمسی بالای کیبورد هستیم. همچنین در بالای نمایشگر آن، هیچ خبری از ناچ دوربین سلفی وجود ندارد. از نظر اتصالات هم اپل در دستگاه جدید خود فقط از پورت تاندربولت استفاده کرده است.

نمایشگر 13 اینچی این دستگاه نیز تا 500 نیت روشنایی ارائه می‌کند.

مشخصات مک بوک پرو M2
نمایشگر 13 اینچی با 500 نیت روشنایی
چیپ M2
رم حداکثر 24 گیگابایت
حافظه داخلی حداکثر 2 ترابایت SSD
عمر باتری 20 ساعت
پورت تاندربولت
قیمت 1299 دلار
مک بوک پرو

همچنین با توجه به شباهت آن با دستگاه‌های نسل قبل، می‌توان انتظار داشت که مک بوک‌ پرو M2 دارای سیستم خنک کننده فعالی خواهد بود تا انجام برخی کارهای سنگین مانند ویرایش ویدیو و عکس برای کاربران بدون مشکلی امکان پذیر باشد.

مک بوک پرو M2 ماه آینده با قیمت 1299 دلار وارد بازار خواهد شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا