بازی

نسخه بعدی هیلو از Unreal Engine استفاده می‌کند

نسخه بعدی هیلو از Unreal Engine استفاده می‌کند

شایعاتی به گوش می‌رسد که بر اساس آن‌ها نواقص، کمبودها و تاخیرهای طولانی هیلو اینفینیت (Halo Infininte) باعث شدند استودیوی 343industries تصمیم بگیرد موتور بازی‌سازی خود را کنار گذاشته و از آنریل انجین استفاده کند.

بنابر ادعای Jeremy Penter ملقب به ACG یکی از اینفلوئنسرهای صنعت بازی، استودیوی 343 تصمیم خود را گرفته و موتور بازی‌سازی SlipSpace را که پیش‌تر از آن برای ساخت هیلو اینفینیت استفاده شد به طور کامل کنار می‌گذارد.

مطلب پیشنهادی:راهنمای بازی Halo Infinite – چطور در مود Slayer برنده شویم؟چگونه کمی بیشتر زنده بمانیم؟
راهنمای بازی Halo Infinite – چطور در مود Slayer برنده شویم؟

جرمی پنتر مدعی شد که طبق گفته‌های منابعش، این استودیو به طور قطع قصد استفاده از موتور آنریل را دارد. درصورتی که این خبر به طور رسمی تایید شود، مشخص نیست چه آینده‌ای در انتظار هیلو اینفینیت باشد، خصوصاً زمانی که قرار بود یک پشتیبانی ده ساله از این بازی صورت بگیرد.

موتور بازی‌سازی چهارچوبی است که از آن برای توسعه بازی‌ها استفاده می‌شود و در آن ابزاری برای طراحی گرافیک، فیزیک، شبکه و… وجود دارد. درحالی که هزینه و دردسرهای توسعه یک موتور جدید خیلی زیاد است، بیشتر بازی‌سازها از گزینه‌های موجود در بازار مثل موتور آنریل یا یونیتی استفاده می‌کنند تا نیاز به ساخت موتور اختصاصی برای بازی خود نداشته باشند.

اگر 343 تصمیم قطعی برای تغییر به آنریل را گرفته باشد، به احتمال زیاد باید شاهد موج عظیمی از کوچ بازی‌سازها از این استودیو و دردسرهای جدید و فراوان در مسیر توسعه بازی بعدی باشیم. همانطور که ماه پیش، مهندس ارشد «اسلیپ‌اسپیس» استودیو را ترک کرد و این شایعه به علت جدایی وی از استودیو دامن می‌زند.

درحال حاضر رسانه VGC با مایکروسافت ارتباط برقرار و از آن‌ها تقاضا کرده تا راجع‌به این مسئله توضیح بدهند. هیلو اینفینیت قرار بود تا همزمان با عرضه ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر شود اما به مدت یک سال تاخیر خورد و هنگام عرضه هم فاقد بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها بود. شیوه پشتیبانی از بخش چند نفره این بازی نیز چندان مطلوب نبوده و توسعه‌دهنده آن هنوز نتوانسته رضایت طرفداران خود را به دست بیاورد.

همچنین در اخبار مرتبط، مدتی پیش بود که خواندیم موسس استودیو یعنی بانی راس پس از ۱۵ سال استودیو را ترک کرد و به نظر می‌رسد به محض جدایی وی از این تیم، تغییرات گسترده‌ای در ساختار و کارکرد آن‌ها ایجاد شده است.

مطلب پیشنهادی:هر آن‌چه که باید از بخش رنک Halo Infinite بدانیدگل سرسبد بخش چندنفره هیلو!
هر آن‌چه که باید از بخش رنک Halo Infinite بدانید


سال گودمن خفن تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا