عمومی

نرم‌افزار نقاشی ادوبی به‌طور غیرمنتظره رایگان شد

نرم‌افزار نقاشی ادوبی به‌طور غیرمنتظره رایگان شد

ادوبی برای جذب طراحان و هنرمندان به پلتفرم خلاقانه‌ی خود، دست به اقدام جالبی زده و اپلیکیشن اختصاصی طراحی و نقاشی خود، یعنی Fresco را به‌صورت کاملا رایگان در اختیار همه قرار داده است. Fresco درواقع پاسخ ادوبی به اپلیکیشن‌هایی مانند Procreate و Clip Studio Paint محسوب می‌شود که هردو مجموعه‌ای از ابزارهای متنوع برای خلق آثار هنری دیجیتال و همچنین شبیه‌سازی مواد دنیای واقعی مانند مداد طراحی و آبرنگ را ارائه می‌دهند.

Fresco برای دستگاه‌های لمسی و مجهز به قلم طراحی شده و روی آیپد، گوشی آیفون و کامپیوترهای شخصی با سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده است. این اپلیکیشن قبلاً به‌طور رایگان منتشر شده بود اما امکان واردکردن قلموهای شخصی، کتابخانه‌ی عظیم فونت‌های ادوبی و بسیاری از قلموهای پیش‌فرض آن فقط برای کاربرانی که اشترک پولی را با مبلغ سالانه ۹٫۹۹ دلار خریداری کرده بودند دردسترس بود. این پلن پولی اگرچه برای سرویس‌های ادوبی منطقی به‌نظر می‌رسید اما همچنان نمی‌توانست با مدل خرید یک‌باره‌ی ۱۲٫۹۹ دلاری Procreate رقابت کند.

ادوبی Fresco

Adobe

طبق اعلام ادوبی، از امروز همه‌ی ویژگی‌های پولی ادوبی Fresco به‌طور کاملاً رایگان دردسترس همه‌ی کاربران قرار دارند. این اپلیکیشن اولین‌بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و در مقایسه با اپ‌‌های شناخته‌شده‌تر ادوبی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور که ابزارهای طراحی پیچیده‌تر و حرفه‌ای‌تری ارائه می‌دهند، شهرت چندانی ندارد. به‌هرحال، Fresco همچنان ویژگی‌های جالبی مانند تقارن و قابلیت‌های جذاب انیمیشن‌سازی ساده‌ی دوبعدی را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن‌های رقیب Fresco ازجمله Procreate ،Clip Studio Paint و Krita درحال‌حاضر میان جامعه‌ی هنرمندان دیجیتال محبوبیت زیادی دارند. این اپلیکیشن‌های مقرون‌به‌صرفه و کاربرپسند، روی تبلت اپل اجرا می‌شوند و نسبت‌به خرید کامپیوتر و تبلت‌های طراحی حرفه‌ای، بسیار ارزان‌تر هستند. اکنون با رایگان‌‌شدن کامل Fresco، این اپلیکیشن نیز می‌تواند جایگاه خود را میان طراحان دیجیتال باز کند.

Procreate به‌طور ویژه به‌دلیل قیمت‌گذاری و همچنین تعهد صریح به ارائه‌ندادن ابزارهای هوش مصنوعی، از جامعه‌ی کاربری وفاداری برخوردار است.

ازطرف دیگر، Fresco درحال‌حاضر هیچ‌یک از ویژگی‌های هوش مصنوعی ادوبی را ارائه نمی‌دهد و ازجمله مزیت‌های آن نسبت‌به Procreate می‌توان به نسخه‌ی دسکتاپ و پشتیبانی از فضای ابری اشاره کرد. رایگان‌شدن Fresco می‌تواند به جلب‌توجه کاربران جدید به پلتفرم این شرکت کمک کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا