رمز ارز

نرخ تورم آمریکا اعلام شد؛ تأثیر آن بر قیمت رمزارزها چه بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اواخر روز گذشته، اداره آمار کار ایالات متحده با انتشار گزارش ماهانه خود، نرخ تورم آمریکا در ماه ژانویه را اعلام کرد. علی‌رغم افزایش اندک شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه ژانویه، بیت کوین به راحتی توانست با یک رشد تقریباً ۳ درصدی، دوباره به بالای ۲۲ هزار دلار بازگردد.
لازم به ذکر است که قیمت این ارز دیجیتال در پنج روز گذشته و در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده سرمایه‌گذاران در مورد اقدامات نظارتی اخیر آمریکا در رابطه با استیکینگ و استیبل کوین BUSD و همچنین، اقدامات بانک مرکزی این کشور برای مبارزه با تورم، زیر ۲۲ هزار دلار باقی مانده بود.
طبق گزارش‌ها، CPI در ماه ژانویه ۰٫۵ درصد افزایش یافت که مطابق با پیش‌بینی اقتصاددانان بود. اما تورم سالانه بالاتر از حد انتظار بود و برابر با ۶٫۴ درصد گزارش شد. انتظار می‌رفت که این رقم، برابر با ۶٫۲ درصد باشد. با توجه به این داده‌ها، انتظار می‌رود که فدرال رزرو در نشست‌های آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.
واکنش سرمایه‌گذاران بلافاصله پس از انتشار CPI نوسانات قابل‌توجهی داشت. در ابتدا، قیمت بیت ‌کوین کاهش یافت، ولی به سرعت ۷۰۰ دلار افزایش یافت و تا ۲۲،۳۰۰ دلار رسید. قیمت اتریوم نیز در همان زمان، نزدیک به ۵ درصد افزایش یافت و به بالای ۱،۵۵۰ دلار صعود کرد. ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال نیز با یک رشد ۲٫۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱٫۰۳ تریلیون دلار رسیده است.
برخی از کارشناسان در توضیح این وضعیت می‌گویند که داده‌های تورم و جلسات فدرال رزرو ممکن است دیگر مانند سال ۲۰۲۲، تأثیری بر قیمت‌ رمزارزها نداشته باشند؛ زیرا مقررات و اقدامات نظارتی بر نگرانی‌های تورمی غلبه کرده‌اند و تأثیر بیشتری دارند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا