رمز ارز

مهم‌ترین اصل سرمایه‌گذاری موفق از نگاه میلیاردر معروف!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پلتفرم هوش مصنوعی ChatGPT در بخش مالی نیز شناخته شده و با ارائه برخی اطلاعات و مشاوره‌ها در خصوص خدمات مالی و سرمایه‌گذاری، توجه همگان را جلب کرده است. اما جالب اینجاست که این پلتفرم محدود به ارائه مشاوره‌های مالی نیست و می‌تواند حتی نظرات افراد را در موضوعات مختلف جویا شود.
در همین راستا، ری دالیو (Ray Dalio)، میلیاردر مشهور و بنیان‌گذار بزرگترین صندوق تامینی Bridgewater Associates، در ویدئویی که در تاریخ 15 آوریل منتشر شد، ادعا کرده که ChatGPT از او درباره دیدگاهش در مورد مهم‌ترین اصل سرمایه‌گذاری سوال پرسیده است.
در واقع، دالیو پس از اینکه یک کاربر اعلام کرد که ChatGPT از او درخواست کرده که از افراد فعال و موفق در حوزه سرمایه‌گذاری درمورد “مهم‌ترین درسی که در طول فعالیت حرفه‌ای خود در حوزه سرمایه‌گذاری آموخته‌ای” سؤال کند، بازخورد خود را به اشتراک گذاشت.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

در پاسخ، دالیو از «تنوع‌بخشی»، به‌ویژه در مدیریت ریسک‌های سرمایه‌گذاری، به عنوان «جام مقدس سرمایه‌گذاری» یاد می‌کند. وی اظهار داشت که با سرمایه‌گذاری در 10 تا 15 دارایی خوب و نامرتبط می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری را تا حدود 80 درصد کاهش داد، بدون اینکه بازدهی به خطر بیافتد. به گفته دالیو، این روش به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا نسبت سود به ریسک خود را با ضریب پنج افزایش دهند که یک اصل کلیدی در سرمایه‌گذاری موفق است.
او افزود که اکثر مردم فکر می‌کنند که بهترین راه برای کسب درآمد، سرمایه‌گذاری روی یک دارایی یا انجام چند سرمایه‌گذاری متمرکز است. با این حال، چنین رویکردی اغلب منجر به زیان‌های قابل‌توجهی می‌شود و سرمایه‌گذاران را کاملاً از بازی خارج می‌کند.
شایان ذکر است دالیو که حامی بزرگِ تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری است، فاش کرده که سبد سرمایه‌گذاری او حاوی مقداری بیت کوین (BTC) نیز است. او در گذشته خاطرنشان کرده بود که بیت کوین دستاوردهای فوق‌العاده ای در دهه گذشته داشته است. در حال حاضر، تعداد دقیق بیت کوین‌هایی که دالیو در اختیار دارد، مشخص نیست.
درست است که دالیو در بیت کوین نیز سرمایه‌گذاری کرده، اما به پایداری این دارایی شک دارد. در واقع، او احتمال می‌دهد که مقامات قانون‌گذار در امور مربوط به این ارز دیجیتال دخالت کنند. پیش‌تر، این میلیاردر پیش‌بینی کرده بود که بیت کوین ممکن است مانند طلا (در سال 1934) ممنوع شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا