رمز ارز

ممنوعیت استیبل‌کوین‌های الگوریتمی در آمریکا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیش‌نویس قانونی در مجلس نمایندگان ایالات‌متحده، استیبل کوین‌های الگوریتمی جدیدی مانند TerraClassicUSD را که در اوایل سال جاری پشتوانه دلاری خود را از دست داد، به مدت دو سال ممنوع خواهد کرد.
این لایحه ایجاد یا صدور استیبل کوین‌های وثیقه‌ای درون‌زا را جرم می‌انگارد. با این حال، این قانون شامل یک دوره مهلت دو ساله برای ارائه‌دهندگان این دارایی‌هاست تا مدل‌های خود را تغییر دهند.
طبق گزارش‌ها، این تعریف شامل استیبل کوین‌هایی می‌شود که برای حفظ قیمت خود به ارزش دارایی مجازی دیگری از همان سازنده وابسته هستند و با قابلیت تبدیل، بازخرید یا بازخرید و با قیمت ثابت به بازار عرضه می‌شوند.
این لایحه، نگرانی‌هایی را در مورد اینکه آیا استیبل کوین‌هایی مانند SUSD نیز ایجاد کرده است؛ چراکه در حال حاضر، این استیبل کوین با دارایی بومی همان پروتکل، یعنی توکن SNX وثیقه می‌شود. دیگر استیبل کوین الگوریتمی با ساختاری مشابه، BitUSD است که توسط BitShares پشتیبانی می‌شود.
ماکسین واترز و پاتریک مک‌هنری، نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه، در حال تلاش برای دستیابی به توافق بر سر این قانون هستند. واترز، ریاست کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان و مک‌هنری یکی از اعضای آن است، هر دو در جلسه روز سه‌شنبه شهادت دادند که استیبل کوین‌های با پشتوانه دلار آمریکا می‌توانند به دلیل اعتبار دلار، امنیت ملی آمریکا را افزایش دهند.
استیبل کوین USTC، که قبلا با نام UST شناخته می‌شد، یک استیبل کوین الگوریتمی است که در اوایل ماه می، پیوندش را با دلار آمریکا از دست داد و در اواسط ژوئن به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۰٫۰۰۶ دلار رسید که منجر به ضرر ده‌ها میلیارد دلاری شد.

دریافت ۲۰۰,۰۰۰ شیبا رایگان
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۲۰۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا