عمومی

مقایسه می بند 7 و می بند 6؛ دستبند جدید شیائومی چه تفاوتی با نسل قبل دارد؟

شیائومی با دستبندهای هوشمند سری می بند توانسته بخشی از بازار گجت‌های پوشیدنی را دراختیار بگیرد. دستبندهایی که شیائومی در قالب این خانواده می‌سازد عموماً قابلیت‌های متعددی دارند و با قیمت مناسب به دست مشتریان می‌رسند. علاقه‌مندان به پوشیدنی‌های هوشمند در ایران همیشه نیم‌نگاهی به محصولات سری می بند دارند؛ چون ارزش خرید این دستبندها بسیار بالا است.

شیائومی اولین دستبند هوشمند سری می بند را در سال ۲۰۱۴ روانه‌ی بازار کرد. مدل اول نمایشگر نداشت و صرفاً یک‌سری قابلیت ساده ارائه می‌داد. چینی‌ها با دریافت بازخورد از کاربران، می بند را نسل‌‌به‌نسل بهبود دادند. می بند ۷ (Xiaomi Mi Band 7) از همان فرمول موفق استفاده می‌کند و با یک‌سری بهبودها در تلاش برای جذب کاربران بیشتر است.

رنگ بندی می بند 7 شیائومی از نمای جلو

شیائومی می بند 7

بزرگ‌ترین تغییر شیائومی می بند 7 در نگاه اول، افزایش ابعاد صفحه‌نمایش است. شیائومی می‌گوید نمایشگر می بند 7 را ۲۵ درصد بزرگ‌تر کرده تا محتوای بیشتری در خود جای دهد و امکان اضافه کردن جلوه‌های بصری بیشتر به این دستبند فراهم شود.

مهم‌ترین تغییر می بند 7 افزایش ابعاد نمایشگر است

فرم‌فکتور می بند به‌گونه‌ای است که فضای کافی برای اعمال تغییرات گسترده را به شیائومی نمی‌دهد و افزایش ۲۵ درصدی ابعاد نمایشگر دستاورد مهمی برای این شرکت محسوب می‌شود.

در شیائومی می بند 7 شاهد استفاده از نمایشگری ۱٫۶۲ اینچ هستیم، اما شیائومی می بند 6 از نمایشگر ۱٫۵۶ اینچ استفاده می‌کرد. هر دوی این نمایشگرها از نوع AMOLED هستند و تراکم پیکسلی ۳۲۶ppi دارند.

بدنه‌ی می بند 7 با وجود میزبانی از نمایشگر بزرگ‌تر، کمی کوچک‌تر از نسل قبل شده است. درحالی‌که می بند 6 دارای ابعاد ۴۷٫۴ در ۱۸٫۶ در ۱۲٫۷ میلی‌متر بود، شیائومی دستبند می بند 7 را در ابعاد ۴۶٫۵ در ۲۰٫۷ در ۱۲٫۲۵ میلی‌متر تولید کرده است. دستبند شیائومی اندکی سنگین‌تر شده (۱۳٫۵ گرم دربرابر ۱۲٫۸ گرم) اما همچنان گجتی سبک‌وزن محسوب می‌شود.

مدل نارنجی شیائومی می بند 7

شیائومی می بند 7

طراحی ظاهری شیائومی می بند 7 تغییر خاصی به خود ندیده و همچنان شاهد استفاده از گجتی پوشیدنی با بدنه‌ی بیضی‌شکل هستیم. این طراحی از نسل اول می بند استفاده شده و در نسل‌های اخیر بهبودهایی تجربه کرده است. چینی‌ها برای پوشش انواع سلایق، می بند را با رنگ‌بندی متنوع عرضه می‌کنند و می بند 7 در ۶ رنگ متفاوت به دست مشتریان می‌رسد.

به گفته‌ی شیائومی تغییری در استاندارد ضدآب می بند 7 نسبت‌ به می بند 6 اعمال نشده؛ این یعنی دستبند جدید همچون مدل سال گذشته تا فشار پنج اتمسفر دربرابر نفوذ آب مقاومت می‌کند. به‌لطف این مشخصه می‌توانید بدون نگرانی می بند 7 را به هنگام شنا کردن در استخر استفاده کنید.

هر دو دستبند موردبحث شیائومی سیستم‌عاملی اختصاصی دارند و با دستگاه‌های مبتنی‌بر اندروید و iOS سازگارند.

می بند ۶ در دست

شیائومی می بند 6

می بند 7 شیائومی با افزایش قیمت مواجه شده اما همچنان دستبندی مقرون‌به‌‌صرفه است

شیائومی می‌گوید می بند 7 همچون می بند 6 از حسگری برای سنجش ضربان قلب استفاده می‌کند و توانایی پایش خواب کاربر را نیز دارد. هر دو دستبند سطح اکسیژن خون را تخمین می‌زنند، اما این قابلیت در می بند 7 بهبودهایی تجربه کرده است و می‌تواند به‌صورت مداوم فعالیت کند. به‌علاوه می بند 7 در صورتی که تشخیص دهد سطح اکسیژن خون به زیر ۹۰ درصد رسیده، این موضوع را به کاربر هشدار می‌دهد.

می بند 6 از تنها ۳۰ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کرد، اما می بند 7 از ۱۲۰ حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند. دو دستبند مورد اشاره‌ی شیائومی حسگرهای دیگری مثل فشارسنج و شتاب‌سنج و ژیروسکوپ نیز دارند و روی سطح استرس و چرخه‌ی قاعدگی بانوان نظارت انجام می‌دهند.

شیائومی می بند 7 از لحاظ نرم‌افزاری یک‌سری ابزار جدید مثل تخمین مدت‌زمان ریکاوری، حداکثر اکسیژن دریافتی و اثرات تمرین هوازی دارد.

بند می بند ۶

شیائومی می بند 6

مقاله‌های مرتبط:

  • شیائومی می بند 7 را با نمایشگر بزرگ‌تر، شارژدهی ۱۴ روزه و در رنگ‌بندی متنوع رونمایی کرد
  • بررسی می بند 6 شیائومی

یکی از موردانتظارترین تغییرات می بند 7 بهره‌مندی این دستبند از GPS داخلی بود. بااین‌حال مشخص شد که این دستبند همچون می بند 6 از GPS داخلی استفاده نمی‌کند. همچنین گفته می‌شود شیائومی می بند 7 نمایشگر همیشه‌روشن ندارد؛ البته برخی منابع مثل XDA Developers از حضور این قابلیت در می بند 7 خبر می‌دهند. شیائومی محصولاتش را در مناطق مختلف با تفاوت‌هایی جزئی عرضه می‌کند.

شیائومی باتری می بند 7 را پرظرفیت‌تر کرده است. این دستبند باتری ۱۸۰ میلی‌آمپرساعتی دارد‌، اما می بند 6 از باتری ۱۲۵ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کرد.

به گفته‌ی شیائومی دستبند می بند 7 در صورت استفاده‌ی معمولی تا ۱۴ روز شارژدهی می‌کند و با استفاده‌ی سنگین شارژدهی محصول به ۹ روز می‌رسد. مدل‌های استاندارد و NFC دستبند می بند 6 به‌ترتیب ۱۴ روز و ۱۲ روز شارژدهی می‌کردند. شیائومی به شارژدهی مدل NFC می بند 7 اشاره نکرده است.

دستبندهای سری می بند به خوش‌قیمت‌بودن شهره هستند و با اینکه قیمت می بند 7 اندکی افزایش پیدا کرده، همچنان با دستبندی مقرون‌به‌صرفه سروکار داریم. می بند 7 با قیمت ۲۴۹ یوان (تقریباً ۳۷ دلار) دردسترس قرار می‌گیرد. شیائومی دستبند می بند 6 را با قیمت ۲۲۹ یوان (تقریباً ۳۵ دلار) عرضه کرده بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا