بازی

معرفی بهترین محصولات برای روتین پوستی روزانه

معرفی بهترین محصولات برای روتین پوستی روزانه

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

معمولا دیدن کسانی که پوست خوب و سالمی دارند، کمی حسادت بر انگیز است و همیشه افراد به خصوص بانوان به دنبال راهی هستند تا راز داشتن یک پوست سالم و شاداب و البته بدون هرگونه جوش و آکنه را بفهمند!

اگر به سراغ آن‌ها بروید، احتمالا این جمله را خواهید شنید که از یک روتین پوستی استفاده می‌کنم. در این مقاله قرار است راهنمای کاملی از یک روتین پوستی مناسب و محصولاتی که می‌توانید استفاده کنید، را ارائه دهیم که به واسطه‌ی پیش گرفتن و انجام دادن آن شما نیز پوست سالم و شادابی خواهید داشت. پس اگر برای رسیدگی به پوست خود و رها شدن از دست انواع جوش و لک و… آماده هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روتین پوستی چیست و چه فایده‌ای دارد؟

در مورد این که روتین پوستی چیست باید بگوییم که مجموعه‌ای از کارهای روزانه برای مراقبت از پوست است که به واسطه‌ی انجام دادن آن‌ها و رسیدگی به پوست خود در یک دوره قطعا متوجه تغییرات و بهبود پوست خود خواهید شد! منتها به شرطی که از محصولات خوب و قابل اعتمادی برای انجام این کار استفاده کنید.

فرقی نمی‌کند که پوست شما از چه نوعی (خشک، چرب، مختلط) است. در کل تمام پوست ها یک روتین مشترک دارند و فقط محصولاتی که در این روتین مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. به طور مثال پوست‌های چرب بیشتر از سایر پوست‌ها مستعد درگیر شدن با جوش و آکنه است به همین دلیل به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

روتین پوستی روزانه برای انواع پوست

در ادامه در مورد انجام روتین پوستی و بهترین محصولات برای روتین پوستی صحبت خواهیم کرد.

شستشوی پوست را دو بار در روز انجام دهید

اولین قدم در انجام یک روتین پوستی روزانه، شستشوی صورت است. معمولا توصیه می‌شود تا در روز دو بار صورت خود را با استفاده از شوینده‌ی مناسب بشویید. یک بار صبح که از خواب بیدار می‌شوید و یک بار نیز شب‌ها قبل از خواب!

برای شستن و تمیز کردن پوست می‌توانید از انواع صابون، ژل و فوم‌های تمیز کننده‌ی صورت استفاده کنید. اما دقت داشته باشید که محصول را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید.

حتما قبل از شستن پوست از میسلار واتر استفاده کنید

میسلارواتر معمولا قبل از شستشوی صورت و برای پاک کردن مواد آرایشی و همچنین چربی‌ها و آلودگی‌ها از روی پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از افراد میسلار واتر و تونر را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند اما همانطور که گفتیم میسلار واتر برای قبل از شستشو و پاک کردن لوازم آرایشی و تونر برای بعد از شستن آرایش است. در خصوص خرید و استفاده از میسلارواتر نیز باید گفت که میسلارواتر گارنیر یکی از بهترین مدل‌هایی است که می‌توانید در روتین پوستی خود از آن استفاده کنید.

برای لایه برداری و تمیز کردن پوست اسکراب را در روتین پوستی خود جای دهید!

یکی از بخش‌های مهم در روتین پوستی استفاده از اسکراب است. اسکراب به لایه برداری از پوست شما کمک می‌کند و همچنین منافذ صورت را تمیز کرده و برخی از آن‌ها نیز سبب آبرسانی به پوست می‌شوند. البته استفاده از اسکراب معمولا به صورت روزانه توصیه نمی‌شود و بهتر است در هفته 2 الی 3 بار این کار را انجام دهید تا سلول‌های مرده از روی پوست شما جدا شوند و پوست لطیفی داشته باشید. معمولا استفاده از اسکراب اوریفلیم مدل لاو نچرال برای انواع پوست و همچنین اسکراب‌های برند سی‌گل و شون نیز بسیار عالی هستند. البته اگر شما پوست چربی دارید حتما از اسکراب مناسب پوست چرب استفاده کنید. می‌توانید برای انتخاب و خرید اسکراب مناسب پوست خود به سایت مو تن رو مراجعه کنید.

بعد از شستن پوست حتما از تونر استفاده کنید

یکی دیگر از محصولاتی که باید در روتین پوستی خود قرار دهید، تونر یا تونیک است. ممکن است بعد از این که صورت خود را با شوینده‌ی مناسب شستید، هنوز باقی مانده‌ی مواد آرایشی بر روی پوست شما مانده باشد که این مواد می‌توانند سبب ایجاد جوش و آکنه شوند و به مرور زمان به پوست شما آسیب بزنند.

با استفاده از تونر می‌توانید این باقی مانده‌ی مواد آرایشی را از روی پوست خود پاک کنید، پس حتما بعد از این که پوست خود را شستید، با استفاده از یک پنبه مقداری از تونر مناسب پوست خود را به صورت دورانی بر روی صورتتان بکشید. با این کار هم پوست خود را تمیز کرده‌اید و هم این که PH پوست شما بعد از شستشو تنظیم می‌شود و آبرسانی به پوست شما نیز انجام خواهد شد. معمولا تونرهای هیدرودرم و سی‌گل از بهترین مدل‌های موجود در بازار هستند که می‌توانید خریداری و استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده را فراموش نکنید!

برخی از مردم به خصوص آن‌هایی که پوست چرب دارند، استفاده از مرطوب کننده و آبرسان را جدی نمی‌گیرند. چرا که فکر می‌کنند ممکن است به پوست آن‌ها آسیب برساند و سبب ایجاد جوش شود! در صورتی که اینطور نیست! در صورتی که استفاده از مرطوب کننده و آبرسان به شادابی و جلوگیری از پوسته پوسته شدن کمک ‌می‌کند. اگر شما پوست چربی دارید بهتر است تا از مرطوب کننده‌های FREE OIL که بر پایه‌ی آب هستند، استفاده کنید.

از اهمیت ضد آفتاب غافل نشوید

اگر شما همه‌ی این موارد را انجام دهید، اما از پوست خود در برابر آفتاب مراقبت نکنید در واقع بخشی از مسیر مراقبت پوستی خود را انجام نداده‌اید. بهترین راهکار برای مراقبت از پوست در برابر آفتاب، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است.  البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب فقط مخصوص روزهای آفتابی نیست و شما باید حتی در روزهای ابری، بارانی و برفی نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر از ضد آفتاب استفاده نکنید به مرور متوجه ایجاد لک یا جوش بر روی پوست خود خواهید شد. یکی از بهترین ضد آفتاب های موجود در بازار مدل سان‌سیف است که برای انواع پوست نیز موجود است و می‌توایند آن را از فروشگاه مو تن رو خریداری کنید، البته ضد آفتاب را نیز باید هر چند ساعت یکبار بر روی پوست خود تمدید کنید تا اثر خود را از دست ندهد.

به عنوان نتیجه گیری …

برای این که روتین پوستی شما اثر گذار باشد و بتوانید تاثیرات آن را متوجه شوید باید در طولانی مدت این کار را به صورت همیشگی انجام دهید. همچنین سعی کنید از محصولات خوب و اصلی استفاده کنید که از لحاظ کیفیت خیالتان راحت باشد و به پوست شما نیز آسیب وارد نکند.

همچنین در رژیم غذایی خود باید خوردن فست‌فود و غذاهای پرچرب را به حداقل برسانید و از مصرف سیگار و مشروبات الکلی نیز خودداری کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا