بازی

معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را خطری جدی تهدید می‌کند

معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را خطری جدی تهدید می‌کند

این احتمال وجود دارد که سازمان رقابت و بازار (CMA)، تنظیم کننده رقابت در بریتانیا، تحقیقات خود درباره معامله ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را افزایش دهد.

CMA ماه پیش اعلام کرد که تحقیقات خود در این زمینه را آغاز کرده است تا منصفانه بودن خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را بررسی کند. اکنون نگرانی‌هایی برای این سازمان به وجود آمده است که مایکروسافت باید به آن‌ها پاسخ دهد. سورچا اوکارول (Sorcha O’Carroll)، مدیر ارشد ادغام در CMA، در این زمینه اعلام کرد:

مطلب پیشنهادی:پلاتینیوم گیمز می‌خواهد با مایکروسافت بازی کنسل شده خود را احیا کنددرخواست از فیل اسپسنر برای احیای بازی
پلاتینیوم گیمز می‌خواهد با مایکروسافت بازی کنسل شده خود را احیا کند

پس از بررسی فاز ۱، ما نگران هستیم که مایکروسافت پس از ادغام بتواند از کنترل خود بر روی بازی‌های محبوبی مانند Call of Duty و World of Warcraft برای آسیب رساندن به رقبا، از جمله رقبای اخیر و آینده در زمینه سرویس‌ها و استریم بازی‌ها استفاده کند. 

اگر نگرانی‌های فعلی ما برطرف نشود، قصد داریم این معامله را به صورت عمیق در فاز ۲ بررسی کنیم تا به تصمیمی برسیم که به نفع گیمرها و مشاغل بریتانیا باشد.

اکتیویژن بلیزارد

مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد ۵ روز کاری فرصت دارند که پاسخ سوالات CMA را ارسال کنند. در فاز ۲ یک هیئت مستقل برای بررسی و ارزیابی دقیق معامله با جزئیات بیشتر منصوب خواهد شد. این سازمان نگران است که مایکروسافت با کنسول ایکس باکس، سیستم عامل ویندوز و پلتفرم ابری Azure به رقبا در بازار جدید استریم آسیب وارد کند.

مایکروسافت به سرعت به این موضوع واکنش نشان داده است و برد اسمیت (Brad Smith) اعلام کرد که آماده همکاری با سازمان رقابت و بازار بریتانیا هستند تا به سوالات آن‌ها پاسخ دهند. در حال حاضر نهادها و سازمان‌های نظارتی در سراسر جهان در حال بررسی آن هستند و چندی پیش نیز دولت کشور عربستان این معامله را تایید کرده بود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Aragami 2 – رقص با سایه‌های مرگاز دست باگ‌ها مخفی شو
بررسی بازی Aragami 2 – رقص با سایه‌های مرگ


ویجی‌لاگ پلاس: گیمزکام 2022 و گران شدن پلی استیشن 5

تماشای ویدیو از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا