موبایل

مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!

مشکل دوربین آیفون با صد میلیون حل می‌شود!

جدیدترین خبرها در حوزه دیجیتال مرتبط با کمپانی اپل و آیفون ۱۶ حاکی از آن است که این کمپانی پس از تعبیه دکمه اختصاصی دوربین برای سری ۱۶ آیفون در تازه‌ترین اقدامی که برای بهبود عملکرد این گوشی در نظر گرفته به سراغ یک پوشش لنزی جدید رفته تا با روی کار آمدن آن سیستم دوربین آیفون شرایط بهتری را پیدا کند.

افشاگر معروف، Yeux1122، در پلتفرم Naver مدعی شد که اپل با استفاده از فناوری ALD که مخفف رسوب لایه اتمی است، قصد دارد یک لایه نازک چند نانومتری از یک عنصر بر روی سطح دوربین قرار دهد و کل سطح را با رسوب یکنواخت بپوشاند. با استفاده از این فناوری مشکل شعله‌ور شدن لنز و مشاهده شبح در تصاویر ثبت شده از دوربین آیفون برطرف خواهد شد.

شعله‌ور شدن لنز، پدیده‌ای است که در آن نور بطور ناخواسته از سطح لنزهای جلوی سنسور منعکس می‌شود. بخشی از این نور منعکس‌شده در نهایت به سنسور برخورد می‌کند. این موضوع زمانی مشکل‌ساز می‌شود که از یک شی روشن در پس زمینه تیره‌تر عکس بگیرید. Ghosting نیز مسئله دیگری است که به دلیل انعکاس نور از سطح لنز رخ می‌دهد.

اپل با استفاده از روکشی که روی لنز دوربین آیفون کار می‌کند، بازتاب سطح شیشه را کاهش داده و در نهایت تیرگی تصاویر نهایی را از بین می‌برد. اما این افشاگر متذکر شد که این پوشش جدید تنها بر روی مدل‌های آیفون ۱۶ پرو استفاده خواهد شد.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که آیفون ۱۶ پرو، هم‌قیمت با آیفون ۱۵ پرو ارائه شود، یعنی رفع این مشکل برای کاربران هزار و ۴۹۹ دلار معادل حدود یکصد میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا