بازی

مراسم اسکار امسال ۱۸.۷ میلیون بیننده داشته است

مراسم اسکار امسال ۱۸.۷ میلیون بیننده داشته است

طبق گزارش رسانه ورایتی، نود و پنجمین دوره از مراسم اسکار که بامداد روز گذشته برگزار شد به طور متوسط ۱۸.۷ میلیون بیننده داشته است. البته توجه داشته باشید این رقم تنها بر اساس آمار اولیه به دست آمده و ممکن است عدد نهایی بزرگ‌تر از این مقدار باشد.

مطلب پیشنهادی:۱۲ فیلم که قرار بود دنباله سینمایی آن‌‌ها ساخته شوداما این اتفاق هرگز رخ نداد
۱۲ فیلم که قرار بود دنباله سینمایی آن‌‌ها ساخته شود

مراسم اسکار سال ۲۰۲۳ با مجری‌گری جیمی کیمل برگزار شد و طبق محاسبات صورت گرفته از لحاظ بیننده ۱۲ درصد نسبت به مراسم اسکار سال گذشته رشد داشته است.

فیلم‌های «همه‌چیز همه‌جا به یکباره»، «آواتار: راه آب» و «تاپ گان ماوریک» جزو آثاری بودند که در مراسم جوایز امسال موفق به شکست حریفان‌شان شده و در بخش‌های نامزد شده جایزه را از آن خود کردند. از طرفی در مقایسه با آمار سال گذشته اسکار ۲۰۲۳ با تعداد بیننده‌ی ۱۸.۷ میلیونی موفق شد تا میانگین امتیاز ۳.۸ را از بینندگان بزرگسال خود دریافت کند. این در حالی است که مراسم سال پیش که ۱۶.۶ میلیون بیننده داشت امتیاز ۳.۲ را از سوی مخاطبان بزرگسالش کسب کرد.

مراسم اسکار ۲۰۲۳
  • برندگان جوایز اسکار ۲۰۲۳ مشخص شدند؛ Everything, Everywhere, All at Once بهترین فیلم سال

جالب است بدانید رتبه‌بندی اسکار در سال‌های اخیر اصلا وضعیت خوبی نداشته است. به طوری که در سال ۲۰۲۱ این مراسم تنها ۱۰.۵ میلیون بیننده داشت و امتیاز ۲.۲ را از سوی تماشاگران بزرگسال (افراد بین ۱۸ تا ۴۹ سال) دریافت کرد. در نتیجه تعداد بینندگان مراسم اسکار سال جاری میلادی رشد ۷۳ درصدی را نسبت به مراسم سال ۲۰۲۱ تجربه کرده است.

بنابراین گرچه این آمار و ارقامِ در حال صعود خبر خوبی برای برگزارکنندگان این مراسم به شمار می‌روند اما باید توجه داشت این تعداد بیننده بسیار کمتر از مراسم‌هایی که در اوایل ۲۰۰۰ و یا حتی قبل از آن برگزار شده محسوب می‌شود. رکورد بیشترین تعداد مخاطبان این برنامه در حال حاضر به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد؛ جایی که فیلم تایتانیک به کارگردانی جیمز کامرون در مقابل حضور ۵۵.۳ میلیون بیننده توانست بهترین فیلم سال لقب بگیرد. راستی سال ۲۰۱۷ آخرین باری بود که این مراسم بیش از ۳۰ میلیون بیننده داشت و از سال ۲۰۲۰ به عنوان آخرین سالی که این مراسم بیش از ۲۰ میلیون تماشاگر داشت، یاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Out of the Blue – بازگشت فیلم نوآرکاملا قابل انتظار
نقد فیلم Out of the Blue – بازگشت فیلم نوآر


ری تریسینگ چیه و اصلا ارزش داره؟

ری تریسینگ

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا