رمز ارز

مدیریت ترافیک هوایی با فناوری بلاکچین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بلاکچین به عنوان یک صنعت جدید، سیستم‌هایی در کنار خود دارد که جدیدتر هستند.
پیش‌بینی شده است که طی چند سال آینده، پهپادها همیشه در آسمان بالای سر ما خواهند بود و در یک لایه از آسمان، زیر مسیرهای پرواز تجاری و جت‌های نظامی عمل خواهند کرد. اما مسیرهای پرواز آنها باید هماهنگ شود که انتظار می‌رود این امر، با ایجاد یک لایه فرعی از کنترل ترافیک هوایی با استفاده از فناوری بلاکچین و اتوماسیون انجام شود. تحقیقات پیرامون این لایه فرعی جدید در صنعت هوانوردی به خوبی در حال انجام است و این ایده بهبود ایمنی، امنیت سایبری و فرصت شغلی زیادی خواهد داشت.
محققان کرانفیلد، بخشی از این پروژه هستند که می‌گویند این سیستم، اکوسیستمی از هواپیماهای خدمه‌دار و بدون سرنشین را در آسمان بریتانیا یکپارچه خواهد کرد.
محققان می‌گویند که این سیستم جدید مدیریت ترافیک هوایی، عصر جدیدی از فرصت‌های تجاری و شغلی را برای بخش هوانوردی و خدمات عمومی پیشرفته با هواپیماهای بدون سرنشین مانند تاکسی‌های هوایی شهری، خدمات حمل و نقل، عملیات امنیتی، پشتیبانی مراقبت‌های بهداشتی و محیط زیست، ایجاد خواهد کرد.
طبق گزارش‌ها، صنعت جدید در حوزه هوانوردی بدون سرنشین و خودکار تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۲ میلیارد پوند در اقتصاد بریتانیا رشد خواهد داشت.
در رابطه با نحوه عملکرد این پهبادها با بستر بلاکچین می‌توان گفت همزمان با آنکه پهپادها بر فراز ما پرواز می‌کنند، این سیستم به هزاران رایانه مستقل اجازه می‌دهد تا تاریخچه داده‌های اینکه چه کسی چه کاری و چه زمانی انجام داده است، به اشتراک بگذارند . کرانفیلد می‌گوید:

این سیستم شامل قراردادهای هوشمندی است که اقدامات کاربر توسط امنیت شبکه بلاکچین را پشتیبانی می‌کند. هوش مصنوعی، اقدامات امنیت سایبری را برای دفتر توزیع بلاکچین افزایش می‌دهد و امکان جمع‌آوری، پردازش و مجوز دائمی داده‌ها به صورت آنی را در طول عملیات فراهم می‌سازد.

به گفته محققان، سیستم‌های هواپیمای بدون خدمه، بی شباهت به صنعت حمل‌ونقل هوایی گسترده‌تر نیستند و به شدت به تبادل اطلاعات امن بین اپراتورها، فرودگاه‌ها و مدیریت ترافیک هوایی متکی هستند.

منبع بی‌این‌کریپتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا