تکنولوژی

مدیرعامل CrowdStrike برای شهادت درباره اختلال بزرگ ویندوز به کنگره احضار شد

مدیرعامل CrowdStrike برای شهادت درباره اختلال بزرگ ویندوز به کنگره احضار شد

مدیرعامل CrowdStrike برای شهادت درباره قطعی گسترده سیستم‌های کامپیوتری که پروازها و فعالیت‌ها بیمارستان‌ها را متوقف کرده بود، به کنگره آمریکا فراخوانده شد. مدیرعامل این شرکت باید درباره قطعی پیش‌آمده به کمیته‌ای در کنگره آمریکا توضیح دهد.

«جورج کرتز»، مدیرعامل CrowdStrike، برای شهادت در برابر کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا درباره قطعی گسترده‌ای که ناشی از یک به‌روزرسانی معیوب بود و باعث توقف پروازها، فرایند فعالیت بیمارستان‌ها و لغو فعالیت شبکه‌های تلویزیونی در جمعه شد، احضار شده است. این قطعی گسترده باعث اختلالات جدی در سیستم‌های کامپیوتری ویندوزی شد. به گزارش واشنگتن پست، این فراخوان به‌دلیل بررسی دقیق‌تر این حادثه توسط قانون‌گذاران انجام شده است.

مدیرعامل CrowdStrike برای شهادت درباره اختلال بزرگ ویندوز به کنگره احضار شد

اختلال جهانی ویندوز: مدیرعامل CrowdStrike احضار شد

«مارک گرین»، رئیس کمیته امنیت داخلی، و «اندرو گاربارینو»، رئیس زیرکمیته حفاظت از امنیت سایبری و زیرساخت‌ها، در نامه‌ای به یکی از رسانه‌ها اعلام کردند: «بدون شک، آمریکایی‌ها حق دارند دقیقاً بدانند این حادثه چگونه اتفاق افتاده است و این شرکت دارد چه اقداماتی انجام می‌دهد.» آنها درخواست کرده‌اند که CrowdStrike تا پایان چهارشنبه در جلسه‌ای با این کمیته شرکت کند و توضیحات خودش را ارائه دهد.

این نامه نشان می‌دهد برطرف‌کردن این مشکل فنی برای CrowdStrike هنوز به پایان نرسیده است. حتی دوشنبه، سه روز پس از اولین اختلال، دلتا با لغو پروازها و صفحات آبی مرگ مواجه بود.

مدیرعامل این شرکت، جمعه در پستی در شبکه‌های اجتماعی به مردم اطمینان داد این قطعی گسترده «حادثه‌ای امنیتی یا سایبری نیست.» بلکه به بروز مشکل در یک به‌روزرسانی برای میزبان‌های ویندوزی فالکون اشاره کرد که به نرم‌افزار امنیتی شرکت مربوط می‌شود.

کوین بناچی، سخنگوی CrowdStrike، با انتشار بیانیه‌ای گفت این شرکت فعالانه با کمیته‌های مربوطه کنگره در تماس است. زمان‌بندی جلسات و دیگر تعاملات ممکن است با صلاحدید اعضا فاش شود.

این خرابی گسترده باعث شد سازمان‌های تجاری و دولتی در سراسر جهان دچار اختلال شوند و خطوط هوایی مجبور شدند هزاران پرواز را متوقف کنند و خدمات اضطراری، مانند خط تماس 911، را مختل کردند. مایکروسافت تخمین زده است که 8.5 میلیون دستگاه ویندوز تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند.

این خرابی جهانی مقامات و قانون‌گذاران را وادار کرده با جدیت بیشتری بررسی کنند که اقتصاد جهانی و زیرساخت‌های حیاتی تا چه اندازه به خدمات نرم‌افزاری محدودی وابسته هستند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا