مدیرعامل کافه بازار: دسترسپذیرکردن برنامههای موبایلی را نه یک گزینه، بلکه یک وظیفه ببینیم
مدیرعامل کافه بازار: دسترسپذیرکردن برنامههای موبایلی را نه یک گزینه، بلکه یک وظیفه ببینیم
شهاب خدابخش در شبکه اجتماعی لینکدین نوشت که اپلیکیشنها باید برای همهی کاربران، فارغ از تواناییها یا کمتوانی یا ناتوانیهایشان قابل استفاده باشند.
به گفته او توسعهدهندهها باید از ابتدای طراحی محصول خود، به دسترسیپذیرکردن فکر کنند.
خدابخش گفته است که کافهبازار از هر گونه کمک به توسعهدهندهها برای دسترسیپذیرکردن برنامههای آنان استقبال میکند و میکوشد دانش و تجربه خود در این زمینه را در اختیارشان بگذارد.
سال گذشته همزمان با انتشار اولین نسخه دسترسی پذیر «بازار» برای نابینایان و کم بینایان در روز جهانی دسترسی پذیری، کافه بازار راهنمای عملی دسترسیپذیرکردن برنامهها برای توسعهدهندگان در بازار را منتشر کرد.
در رویداد دسترس پذیری که روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در روز جهانی آگاهی از دسترسیپذیری و به همت دیوار برگزار شد، عنوان شد که در ایران ۴.۸ میلیون فرد دارای معلولیت وجود دارند و بر اساس آمارها، ۷۰ درصد جامعه حداقل یک بار در زندگی بهطور موقت دچار معلولیت میشوند.
در این رویداد در پنلی تخصصی با موضوع انتقال تجربههای شرکتها در این زمینه، کارشناسان کافهبازار، تپسی، دیوار، فیدیبو و پازلی به گفتگو نشستند.
منبع : زومیت
مجله خبری lastech