مدیرعامل میلی: الزامات قانونی جدید فروش آنلاین طلا در آستانه تصویب است
مدیرعامل میلی: الزامات قانونی جدید فروش آنلاین طلا در آستانه تصویب است
مدیرعامل اپلیکیشن فروش آنلاین طلای «میلی» گفت: «در آستانه تصویب الزامات جدید قانونی برای فروش آنلاین طلا هستیم اما از آنها غافلگیر نخواهیم شد.»
به گزارش lastech، اپلیکیشن فروش آنلاین طلای «میلی» در نشستی خبری اعلام کرد کاربران این اپلیکیشن به ۲ میلیون نفر رسیده است.
«مصطفی اکرمی» درمورد دغدغههای امنیتی کاربران گفت: «سامانه ما طوری طراحی شده که فقط درصورتیکه موجودی طلا داشته باشیم، امکان فروش طلا وجود دارد. برخی سامانهها بخشی از فروش خود را به خالیفروشی اختصاص میدهند تا سود کسب کنند اما ما طلا را کیلیویی میخریم و گرمی میفروشیم. درصورتیکه موجودی خالی شود، امکان فروش نداریم. البته تابهحال فقط چند دقیقه این اتفاق افتاده است.»
او در پاسخ به سؤال lastech درباره اینکه «آیا بهطور بالقوه امکان خالیفروشی در این بازار وجود دارد؟» گفت: «بله وجود دارد و اتفاقاً مسیر خوبی برای سودجویی است. این اتفاق در حوزه رمزارزها نیز میافتد اما نهادهای نظارتی در بازار ما، همزمان با رشد کسبوکارهای این حوزه پیشرفت میکنند. این نهادها میتوانند بهصورت شفاف در سامانه جامع تجارت ببینند که فاکتور خرید موجودی طلای ما قبل از فاکتور فروش ثبت شده است. این مسئله را از روز اول رعایت کردهایم.»
مدیرعامل میلی افزود: «در آستانه تصویب الزامات و قوانین جدیدی هستیم که از آنها غافلگیر نخواهیم شد؛ زیرا با نهادهای قانونی هماهنگیم.»
اکرمی درمورد بازار هدف این اپلیکیشن گفت: «اسم میلی از میلیگرم آمده است تا سرمایههای خرد را جذب کند. در شرایط مشابه ارز و رمزارزها این نقش را ایفا میکنند که هم باعث ارزبری میشوند هم موانع قانونی سر راهشان است. استقبال مردم از پلتفرمهایی مثل ما نشان میدهد جای چنین چیزی خالی بوده است. هرکسی بخواهد میتواند با خرید شبانهروزی طلا، آن را در کیف پولش نگه دارد یا درصورت تمایل میتواند طلا را از نمایندگیهای ما بهشکل فیزیکی تحویل بگیرد. همچنین در هر ساعت از شبانهروز میتواند طلای خود را تبدیل به ریال کند.»
مدیرعامل میلی درمورد مجوزهای این اپلیکیشن نیز گفت: «از مسیرهای متعددی هماهنگیهای قانونی را انجام دادهایم. از اتحادیه کسبوکارهای مجازی، سازمان نظام صنفی رایانهای، اتحادیه طلا و جواهر مجوز گرفتهایم و با وزارت صمت نیز هماهنگیم.»
به گفته او این اپلیکیشن اکنون در ۲ شعبه در تهران به کاربران امکان دریافت طلای حضوری میدهد اما ارسال پستی طلا هنوز ممکن نیست؛ چون شرکت پست طلا را ضمانت نمیکند. برای حل این مسئله درحال مذاکره با شرکتهای بیمهای هستیم تا ارسال پستی طلا را ضمانت کنند.
مدیر مارکتینگ میلی: ۲ میلیون کاربر جذب کردهایم
در این نشست خبری، «سعید صادقی»، عضو هیئتمدیره و مدیر مارکتینگ میلی، نیز درمورد تحویل طلا گفت: «در شعب ما، طلا در قالب پلمبهای هوشمند با ضرایب یک و پنج گرمی به کاربر تحویل میشود. در شعب حضوری، هم امکان تحویل فیزیکی وجود دارد هم خرید مصنوعات طلا.»
او به پیشینه میلی اشاره کرد و گفت: «اسفند سال گذشته، میلی بهشکل رسمی و عمومی راهاندازی شد اما از دی آن سال در قالب گروههای محدود، چک و تیکهای فنی را انجام داده بودیم. تا امروز بیش از ۲ میلیون کاربر را جذب کردیم و از این میزان بیش از یکمیلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها مشتری ما هستند؛ یعنی حداقل یک تراکنش انجام دادهاند.»
صادقی درباره شیوه ذخیره طلای کاربران نیز توضیح داد: «موجودی طلای کاربران در خزانههای امن بانک کارگشایی نگهداری میشود. باتوجهبه فضای بنکداری میتوانیم هر زمان خواستیم طلای موردنیاز خود را بخریم و به خزانهمان انتقال دهیم. این مسئله جزو مزیتهای رقابتی جدی میلی است.»
«محمد حمزهئی»، معاون فنی میلی، نیز گفت: «اولویت اصلی در طراحی نرمافزار امنیت است. با تیم قوی در تمام مراحل تولید نرمافزار بهشکل امن کدنویسی کردیم. امنیت اپلیکیشن دائم درحال پایش است و دادههای کاربران را نیز بهشکل رمزگذاریشده ذخیره میکنیم.»
او افزود: «از مکانیزمهای پشتیبانگیری استفاده میکنیم تا درصورت لزوم بتوانیم دادههای کاربران را بازیابی کنیم. همچنین براساس پروتکلهای احراز هویت از طریق سامانه شاهکار، واریز و برداشت پول فقط با تطابق کدملی کاربر و حساب بانکی ممکن است.»