عمومی

مدیران جدید مایکروسافت چه برنامه‌ای برای آینده ویندوز و سرفیس دارند؟

مدیران جدید مایکروسافت چه برنامه‌ای برای آینده ویندوز و سرفیس دارند؟

پیش از شروع همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰، آینده‌ی ویندوز به‌شدت به بازار سخت‌افزار گره خورده بود و افت و خیزهای فروش لپ تاپ در چند سال اخیر باعث شد نادلا تلاش کند با ادغام هوش مصنوعی در ویندوز، وابستگی این سیستم‌عامل به فروش رایانه‌های شخصی را کمتر کند. ردموندی‌ها دوره‌ی کوتاهی پس از جدایی پانوس پانای، به آزمون و خطا پرداختند، اما به‌سرعت پشیمان شدند و حالا به نظر می‌رسد که سرفیس و ویندوز دوباره در جایی ایستاده‌اند که به آن تعلق دارند.

رویداد ۳۱ اردیبهشت می‌تواند نقطه‌‌ی عطف بزرگی در ارتباط بین مایکروسافت و اینتل باشد

مایکروسافت نباید صرفاً به اصطلاحات پرزرق‌وبرق بازاریابی همچون قرار دادن کلید مخصوص کوپایلت روی صفحه‌کلید بسنده کند و بهتر است با دلیل و منطق بگوید که چرا مصرف‌کنندگان باید از چیزی موسوم به «رایانه‌ی شخصی هوش مصنوعی» استقبال کنند و اصلاً تفاوت این دستگاه با محصولات دیگر چیست؟

پاوان داوولوری، طی شش ماه گذشته سخت مشغول تلاش برای راه‌اندازی خط تولید تراشه‌های اختصاصی مایکروسافت با معماری آرم بوده است. انتظار می‌رود ردموندی‌ها در رویدادی که ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ مجهز به پردازنده‌ی اختصاصی خود را معرفی کنند. این رونمایی می‌تواند نقطه‌ی عطف بزرگی در ارتباط بین مایکروسافت و اینتل باشد.

اگرچه مایکروسافت پیش‌تر نیز سرفیس‌هایش را با تراشه‌های سفارشی کوالکام نیز عرضه کرده است، همیشه حق انتخاب گزینه‌های اینتلی را نیز به کاربر داده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت به پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام اعتماد بیشتری دارد و قرار است فقط نسخه‌ی اولد سرفیس پرو ۱۰ را به این پردازنده‌ مجهز کند.

در فاصله‌ی باقی‌مانده به مراسم ۳۱ اردیبهشت، ورج در گزارشی اختصاصی از برنامه‌های مایکروسافت پرده برداشته و گفته است که این شرکت برای شکست‌دادن پردازنده‌ی M3 اپل آماده می‌شود. به‌گفته‌ی ورج، مایکروسافت به‌حدی به ایکس الیت اعتقاد دارد که می‌خواهد چندین دمو برای اثبات قوی‌تربودن ایکس الیت از M3 به‌نمایش بگذارد. این دموها روی پردازش‌های CPU‌محور و شتاب‌ده هوش مصنوعی و حتی شبیه‌سازی اپلیکیشن متمرکز خواهند بود.

مایکروسافت این تغییرات بزرگ برای محصول لژیون خود را مدیون پاوان داوولوری است. اگر عملکرد اسنپدراگون ایکس الیت مطابق آزمون‌های منتشرشده از آن باشد، شاهد تسریع تلاش‌های چندساله‌ی مایکروسافت برای انتقال کامل لپ‌تاپ‌های ویندوزی از x86 به آرم خواهیم بود.

اپل با رونمایی پردازنده‌های سری M، خرید پردازنده از اینتل را به یک‌باره متوقف کرد. مایکروسافت قاعدتاً نمی‌تواند مثل اپل خود را به‌طور کامل از اینتل جدا کند، اما می‌تواند با تجهیز تمام سرفیس‌های خود به پردازنده‌های آرم، افق جدیدی برای این بازار ترسیم کند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا