عمومی

مدل سفارشی مرسدس SL63 رونمایی شد؛ هنرنمایی مهندسان برابوس

مدل سفارشی مرسدس SL63 رونمایی شد؛ هنرنمایی مهندسان برابوس

در بازطراحی جسورانه‌ای از مرسدس ای‌ام‌جی SL63 S E Performance، برابوس از Rocket GTS رونمایی کرد؛ یک شوتینگ بریک (Shooting Break) با بدنه‌ی فیبرکربن که مرزهای طراحی و عملکرد را جابه‌جا می‌کند. برابوس در این بازآفرینی رادیکال، به‌لطف پیشرانه‌ی هیبریدی ۹۸۶ اسب‌بخاری، کارایی یک خودرو استیشن را با عملکردی در سطح خودروهای سوپرکار ترکیب کرده است.

برابوس راکت جی‌تی‌اس از نمای سه‌رخ جلو

Brabus

به گفته‌ی برابوس، راکت جی‌تی‌اس بلندپروازانه‌ترین پروژه‌ی آن‌ها تا به امروز محسوب می‌شود؛ چراکه آن‌ها سقف جمع‌شونده و پنل‌های بدنه‌ی مرسوم SL63 را به‌طور کامل با قطعات سفارشی فیبرکربن جایگزین کرده‌اند. این تغییرات به‌قدری گسترده‌اند که دیگر به‌سختی می‌توان خودرو رودستر مرسدس را زیر ظاهر جدید شوتینگ بریک تشخیص داد.

برابوس راکت جی‌تی‌اس از نمای جانبی

Brabus

طبق صفحه‌ی راکت جی‌تی‌اس در وب‌سایت برابوس، قلب تپنده‌ی این هیولای چهارچرخ، پیشرانه‌ی هیبریدی شدیداً اصلاح‌شده‌ای است که یک موتور ۴٫۴ لیتری هشت سیلندر‌ توربو‌ی دوقلو با ۷۸۵ اسب بخار توان به‌همراه یک موتور برقی با ۲۰۱ اسب بخار دیگر را شامل می‌شود. مجموع توان این سیستم از طریق گیربکس ۹ سرعته‌ی اتوماتیک کنترل می‌شود؛ اگرچه برابوس برای حفاظت از گیربکس مجبور شد گشتاور را از ۱۳۴۲ به ۱۱۹۵ پوند فوت محدود کند.

برابوس راکت جی‌تی‌اس از نمای سه‌رخ پشت

Brabus

اعداد عملکردی ساخته‌ی عجیب برابوس خیره‌کننده‌اند؛ راکت جی‌تی‌اس تنها در ۲٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌در‌ساعت (۶۲ مایل‌در‌ساعت) می‌رسد، ظرف ۹٫۵ ثانیه ۲۰۰ کیلومتر‌در‌ساعت (۱۲۴ مایل‌در‌ساعت) را پر می‌کند و در ۲۳٫۶ ثانیه، مرز ۳۰۰ کیلومتر‌در‌ساعتی (۱۸۶ مایل‌در‌ساعتی) را در هم می‌شکند. حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۳۱۷ کیلومتر‌در‌ساعت (۱۹۷ مایل‌در‌ساعت) محدود شده و برابوس معتقد است در صورت برداشتن این محدودیت‌ها، راکت جی‌تی‌اس می‌تواند از رکوردهای فعلی نیز سریع‌تر باشد.

داشبورد و فرمان برابوس راکت جی‌تی‌اس

Brabus

تغییرات ظاهری خودرو نیز به اندازه‌ی عملکرد آن چشم‌گیر هستند. بدنه‌ی فیبرکربنی که در تونل باد آزمایش شده شامل گلگیرهای برجسته، کاپوت دارای دریچه و اسپویلر جلویی برجسته‌ای است که برای کاهش نیروی بالابر طراحی شده‌اند.

از طرف دیگر، عرض خودرو برابوس به ۱۹۸ سانتی‌متر (۷۸ اینچ) افزایش یافته است و در عقب نیز یک اسپویلر داک‌تِیل منحصر‌به‌فرد و یک دیفیوزر تهاجمی با چهار خروجی اگزوز تیتانیوم با پوشش کربن دیده می‌شود.

نمایی از صندوق عقب پرشده‌ی برابوس راکت جی‌تی‌اس
فضای صندوق عقب برابوس راکت جی‌تی‌اس

درون کابین، حذف مکانیزم سقف تاشو باعث شده است فضای بار بیشتری در پشت چیدمان ۲+۲ صندلی ایجاد شود، به‌ طوری که می‌توان راکت جی‌تی‌اس را کاربردی‌ترین مدل SL لقب داد. فضای داخلی با تریم مَستِرپیس برابوس، شامل ترکیبی از چرم نرم و پارچه‌ی آلکانترا به رنگ‌های خاکستری تیره و مشکی جت، همراه با دوخت‌های خاکستری روشن و تزئینات فیبرکربنی می‌شود.

نمایی از در باز شده‌ی برابوس راکت جی‌تی‌اس
یک صفحه نشان دهنده‌ی جزئیات تریم مسترپیس برابوس برای برابوس راکت جی‌تی‌اس

راکت جی‌تی‌اس از رینگ‌های استگرشده‌ی مونوبلاک پی پلاتینیوم ادیشن برابوس بهره می‌برد که در جلو ۲۱ اینچ و در عقب ۲۲ اینچ است. این رینگ‌ها دارای تیغه‌های کربنی یکپارچه برای کمک به خنک کردن ترمز هستند که توجه برابوس به هر دو جنبه‌ی فرم و عملکرد را به تصویر می‌کشد.

برابوس خودرو سفارشی منحصر‌به‌فرد خود را به‌‌عنوان یک مدل تولید محدود عرضه کرده است و اولین نمونه‌ی راکت جی‌تی‌اس در حال حاضر با قیمت ۹۴۵٬۷۶۲٫۵۰ یورو (حدود ۱٬۰۲۴٬۵۵۳ دلار) به فروش می‌رسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا