شبكه اجتماعی

محدودیت دو پلتفرم خارجی برداشته می‌شود؟

رضا تقی‌پور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت استفاده از دو پلت‌فرم خارجی موقتی است و این پیام‌رسان‌ها دوباره وصل می‌شوند، اظهار کرد: خواهشی که دارم این است که این موارد را از یکدیگر تفکیک کنیم. مواقعی است که زمان جنگ است و همانطور که می‌دانید فعالیت‌های اقتصادی شکل دیگری پیدا می‌کند و فعالیت‌های روزمره شکل عادی را ندارد.

به گزارش lastech از ایسنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این تصمیم فعلی را شورای امنیت کشور گرفته است ولی تصمیمات راهبردی مانند اینکه باید شبکه ملی اطلاعات درست شود، داخلی‌ها باید توسعه پیدا کنند و این شبکه باید مستقل باشد، اتفاقا بسیاری از پاسخ‌هایی که کاربران عزیز دادند، همان الزامات شبکه ملی اطلاعات بود؛ مثلا گفته‌اند باید امن و فراگیر باشد و همه کاربرها را پاسخ بدهد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه چون الزامات هنوز کاملا مهیا نیست، پس قطعی و محدودیتی که برروی پلت‌فرم‌های خارجی گذاشته شده فعلا نباید همیشگی باشد، گفت: این امر بستگی به تصمیم نهادهای امنیتی دارد و به محض اینکه احساس کنند که شرایط امنیتی به حالت معمولی و عادی برگشته، می‌توانند تصمیم بگیرند که این اتفاق هم رخ دهد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا