عمومی

متا ۲ میلیون عینک هوشمند ری‌بن فروخته است؛ برنامه‌ریزی برای فروش سالانه ۱۰ میلیونی

متا ۲ میلیون عینک هوشمند ری‌بن فروخته است؛ برنامه‌ریزی برای فروش سالانه ۱۰ میلیونی

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا قبلاً اعلام کرده بود شرکتش در سال ۲۰۲۴ احتمالاً یک میلیون واحد عینک هوشمند ری‌بن متا را به فروش خواهد رساند. او همچنین پیش‌بینی کرده بود که میزان فروش دستگاه مذکور تا پایان سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۲ میلیون یا حتی ۵ میلیون واحد برسد.

اکنون شرکت EssilorLuxottica، غول صنعت عینک‌سازی که تولید عینک ری‌بن متا را برعهده دارد، به‌طور رسمی اعلام کرده که از زمان عرضه‌ی این محصول در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) تاکنون ۲ میلیون واحد از آن به فروش رفته است. شرکت مذکور همچنین قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۶، تولید عینک هوشمندش را به ۱۰ میلیون واحد در سال افزایش دهد.

فرانچسکو میلری، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره‌ی EssilorLuxottica می‌گوید: «عینک‌های هوشمند به پلتفرم دیجیتال اصلی تبدیل خواهند شد که نیازهای روزمره‌ی ما را برآورده می‌کند.» او تأکید کرد که ۲ میلیون واحد متا ری‌بن فروخته‌شده، آمار فروش نسخه‌های قدیمی Ray-Ban Stories را که در سال ۲۰۲۱ معرفی شده بودند، درنظر نمی‌گیرد. به گفته‌ی او، EssilorLuxottica درحال برنامه‌ریزی بلندمدت برای همکاری با متا است و این عینک‌ها را نه فقط به‌عنوان محصول مجزا، بلکه به‌عنوان پلتفرم مشترکی درنظر می‌گیرد که قابلیت همکاری با برندهای دیگر را نیز خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، متا درحال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی عینک‌های برند اوکلی (Oakley) است. اوکلی یکی از برندهای معروف زیرمجموعه‌ی EssilorLuxottica محسوب می‌شود. میلری اعلام کرد که تولید این عینک‌ها تا پایان سال آینده به ۱۰ میلیون واحد در سال خواهد رسید.

مقاله‌های مرتبط:

متا و EssilorLuxottica در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر ۱۴۰۳) قرارداد همکاری بلندمدت خود را تا حداقل سال ۲۰۳۰ تمدید کردند. میلری اشاره کرد که تمامی عینک‌های هوشمند متا در آینده از هوش مصنوعی پشتیبانی خواهند کرد و سرویس‌های اشتراکی نیز به این اکوسیستم اضافه خواهند شد.

اگر متا و EssilorLuxottica قصد دارند عینک‌های هوشمند را به پلتفرم دیجیتال اصلی برای نیازهای روزمره‌ی کاربران تبدیل کنند، باید میزان تولید و فروش خود را به‌طور چشمگیری افزایش دهند. در مقام‌ مقایسه، سامسونگ و اپل سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون گوشی هوشمند به فروش می‌رسانند، درحالی‌که ۱۰ میلیون عینک در سال، فقط به‌عنوان گام اولیه در این مسیر محسوب می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا