بازی

مایکروسافت: سونی جلوی انتشار Bloodborne برای ایکس باکس را گرفته است

مایکروسافت: سونی جلوی انتشار Bloodborne برای ایکس باکس را گرفته است

بازی Bloodborne به صورت انحصاری برای PS4 منتشر شد و قرارداد انحصاری Final Fantasy 7 Remake نیز در بهار ۲۰۲۱ برای پلی استیشن به پایان رسید و پس از یک سال، نسخه ارتقا یافته آن برای پلی استیشن ۵ و پی سی منتشر شد.

درحالی که حتی یک ریمستر ساده هم برای بلادبورن منتشر نشده، هیچ خبری از عرضه فاینال فانتزی ۷ ریمیک برای ایکس باکس نشده است؛ حتی با این اوصاف که میلیون‌ها گیمر روی این پلتفرم هستند که به تجربه ریمیک فاینال فانتزی علاقه دارند، به نظر می‌رسد تصمیم انتشار بازی روی کنسول مایکروسافت از دستان اسکوئر انیکس (Square Enix) خارج است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Tale of Bistunتراژدی عشق و زندگی
بررسی بازی The Tale of Bistun

مایکروسافت از این موضوع در پاسخ رسمی خود به نهاد FTC پرده برداری کرد، نهادی که قصد جلوگیری از قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را به علت برهم خوردن تعادل بازار دارد. در این راستا Microsoft مدرکی را ارائه کرده که اثبات می‌کند درواقع شرکت سونی درحال جلوگیری از عرضه بازی‌های شخص ثالث برای کنسول‌های ایکس باکس است.

در نامه‌ای که مایکروسافت برای نهاد CMA انگلستان ارسال کرده، این شرکت مدعی شد که درکنار داشتن بازی‌ها و محتوای انحصاری مخصوص، سونی جلوی عرضه آثار شخص ثالثی همچون Final Fantasy 7 Remake، فاینال فانتزی ۱۶، Bloodborne و ریمیک سایلنت هیل ۲ را برای ایکس باکس گرفته است چرا که با توسعه دهندگان قراردادی مبنی بر «استثنا قائل شدن» امضا کرده است.

مایکروسافت

این شرکت همچنین مدعی شد هر دو شرکت سونی و نینتندو دارای آثار انحصاری زیادی هستند که حاضر به انتشار آن‌ها برای Xbox نیستند. البته نینتندو هیچ واکنشی نسبت به این ادعا نشان نداده است، اما همانطور که فیل اسپنسر پیش‌تر اشاره کرده بود، تمامی این بحث‌ها از مشکل سونی با نهایی شدن این قرار داد شکل گرفته است.

  • سه بازی بعدی استودیو بتسدا انحصاری ایکس باکس خواهند بود

برای نمایش حسن نیت، مایکروسافت وعده داد تا برای ۱۰ سال آینده تمامی عناوین سری کال آف دیوتی را روی کنسول‌های پلی استیشن عرضه کند و در دسترس مشترکین سرویس پلاس نیز قرار دهد، اما ظاهراً سونی با این وعده‌ها راضی نمی‌شود.

مطلب پیشنهادی:مروری بر بازی های فوتبالی که کمتر نامشان را شنیده‌ایدFIFA و PES را موقتا فراموش کنید!
مروری بر بازی های فوتبالی که کمتر نامشان را شنیده‌اید


بررسی ویدئویی استیم دک

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا