بازی

مایکروسافت: سونی با پرداخت هزینه مانع حضور برخی از بازی‌ها در سرویس گیم پس می‌شود

مایکروسافت: سونی با پرداخت هزینه مانع حضور برخی از بازی‌ها در سرویس گیم پس می‌شود

مایکروسافت ادعا کرده که سونی به توسعه‌دهندگان بابت «حقوق مسدودسازی» پول می‌پردازد و آن‌ها نیز موافقت می‌کنند که محتوای خود را در سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس قرار ندهند.

به عنوان بخشی از سندی که برای توجیه خرید اکتیویژن بلیزارد به شورای اداری دفاع اقتصادی برزیل (CADE) ارسال شد، شرکت ایکس‌ باکس ادعا کرد که سونی فعالانه تلاش می‌کند تا برای جلوگیری از رشد Game Pass، مانع ظاهر شدن برخی از محتوا در آن شود.

مطلب پیشنهادی:تریلر جدیدی از بازی GTA V روی پلی استیشن 5 منتشر شدتاخیر ناگهانی بازی
تریلر جدیدی از بازی GTA V روی پلی استیشن 5 منتشر شد

در ادامه بخشی از پاسخ مایکروسافت به ادعاهای سونی مبنی بر اینکه خرید Call of Duty توسط ایکس باکس یک اقدام ضد رقابتی محسوب می‌شود را شاهد هستیم:

توانایی مایکروسافت برای ادامه گسترش گیم پس به دلیل تمایل سونی برای جلوگیری از چنین رشدی، منع شده است. سونی برای جلوگیری از اضافه کردن محتوا به Game Pass و سایر خدمات اشتراکی رقیب، هزینه‌ای را تحت عنوان «حقوق مسدودسازی» پرداخت می‌کند.

این نوع معاملات در صنعت بازی‌ها رایج بوده‌اند و حتی در اسنادی که به عنوان بخشی از شکایت سال گذشته اپیک علیه اپل نشان داده شد، به مسدود کردن بازی‌های غیرانحصاری در سرویس گیم پس توسط پلی‌ استیشن اشاره شده بود.

در قسمت دیگری از این سند، مایکروسافت ادعا کرد که «سونی نمی‌خواهد خدمات اشتراکی جذاب، سلطه‌اش در بازار توزیع دیجیتال بازی‌های کنسول را تهدید کند» و استدلال می‌کند:

به عبارت دیگر، سونی با معرفی مدل‌های جدید کسب درآمد که می‌توانند مدل کسب‌وکارش را به چالش بکشند، مخالفت می‌کند.

مایکروسافت

مدتی قبل، سونی در کنار بندای نامکو و یوبیسافت، یکی از چند شرکتی بود که نظر خود را در مورد تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به CADE ارائه کرده بود. سونی ادعا کرد که این خرید می‌تواند روی کاربران برای تغییر پلتفرم اصلی خود به ایکس‌ باکس تأثیر بگذارد، زیرا «کال آو دیوتی یک بازی ضروری است – یک بازی پرفروش، یک بازی از نوع AAA که رقیبی ندارد».

فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در دی ماه سال گذشته تایید کرد که در صورت تکمیل خرید، انتشار بازی Call of Duty برای پلتفرم‌های پلی‌ استیشن مثل قبل ادامه پیدا می‌کند.

با این حال، بعداً ادعا شد که اکتیویژن بلیزارد به صورت قراردادی متعهد شده که تنها سه بازی بعدی سری را برای کنسول‌های پلی‌ استیشن منتشر کند، از جمله Modern Warfare 2 که امسال منتشر می‌شود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Ghostwire: Tokyoتوکیو در تصرف گربه‌ها و بلیبوردهای نئونی
بررسی بازی Ghostwire: Tokyo


lastech سینما: کلیشه‌های سینما و سریال‌ها که روی اعصاب هستند!

تماشا کنید: با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا