بازی

مایکروسافت بیش از ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

مایکروسافت بیش از ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند

مایکروسافت یک سال پر از حاشیه را پشت سر قرار داده و به نظر می‌رسد که فردا با انتشار یک بیانیه، چندین هزار کارمند خود را اخراج می‌کند.

این غول فناوری می‌خواهد به خاطر کند شدن اقتصاد جهانی، ۵٪ از کارمندهای خود را اخراج کند. بنابر گزارش Sky News این خبر می‌تواند به این معنی باشد که ۱۱ هزار نفر در هفته‌های آتی شغل خود را از دست می‌‌دهند. تحلیلگران وال استریت باور دارند که این عدد حتی می‌تواند خیلی بیشتر هم باشد.

مطلب پیشنهادی:کنسول های بازی قراره از بین برن! [تماشا کنید]کنسول‌های بازی به پایان خود نزدیک می‌شوند
کنسول های بازی قراره از بین برن! [تماشا کنید]

Sky News همچنین اشاره کرده که این بیانیه می‌تواند پیش از کنفرانس مالی بعدی شرکت و در تاریخ ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) منتشر شود. از طرف دیگر Verge ادعا کرده که مایکروسافت قصد دارد این کار را در روز آینده انجام دهد. با توجه به تغییر سیاست‌های پیشین مایکروسافت نسبت به مرخصی‌های استفاده نشده، خیلی‌ها انتظار یک خبر بد را داشتند.

مایکروسافت

این کار همچنین می‌تواند روی خرید ۷۰ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد نیز تاثیر منفی داشته باشد. سازمان‌های نظارتی متفاوتی مخالفت خود نسبت به این معامله را اعلام کرده‌اند که کار را برای کمپانی بسیار سخت‌ می‌کند. از طرف دیگر این کمپانی قصد دارد ۱۰ میلیارد دلار روی سازنده ChatGPT سرمایه‌گذاری کند.

سرنوشت خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تا چند ماه دیگر مشخص نمی‌شود و این امکان وجود دارد که سازمان FTC و اتحادیه اروپا مانع نهایی شدن آن شود.

مطلب پیشنهادی:آیا اکس‌باکس وان در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟کهنه میشه دل‌آزار!
آیا اکس‌باکس وان در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟


چرا همه بازی‌ها فضایی شدند؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا