عمومی

مایکروسافت: آپدیت جدید ویندوز ۱۱ فشار به CPU را شدیدا کاهش می‌دهد

مایکروسافت: آپدیت جدید ویندوز ۱۱ فشار به CPU را شدیدا کاهش می‌دهد

مایکروسافت اوایل ماه جاری جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ را با نام 24H2 و با تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی منتشر کرد. این آپدیت قطعاً نیازهای کامپیوترهای مجهز به کوپایلت پلاس را با ویژگی‌های جذابی مانند Recall و Super Resolution برطرف می‌کند، اما عملکرد آن روی کامپیوترهای معمولی چگونه است؟

غول فناوری اهل ردموند ادعا می‌کند نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ هنگام آپدیت‌های امنیتی ماهانه، فشار روی پردازنده را تا ۲۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین نصب آن درمقایسه‌با نسخه‌ی قبلی یعنی 23H2 حدود ۴۵ درصد سریع‌تر است و ری‌استارت نیز تقریباً ۴۰ درصد بهبود یافته است.

مایکروسافت می‌گوید: «نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ نشان‌دهنده‌ی پیشرفت‌های قابل‌توجه در زیرساخت به‌روزرسانی قدرتمند ویندوز است.»

توضیح مایکروسافت یعنی به‌روزرسانی سال ۲۰۲۴ احتمالاً همچنان روی دستگاه‌های قدیمی‌تر عملکرد خوبی خواهد داشت. گزارش‌هایی آنلاین از اجرای روان این آپدیت روی لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده اینتل مدل سلرون N2940 حکایت دارند؛ پردازنده‌ای که درحال‌حاضر ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد. این کاربران عملکرد سریع‌تری را در بخش‌هایی مانند فایل اکسپلورر، کروم و یوتیوب تجربه کرده‌اند که البته نمی‌توان درمورد واقعی‌بودن این گزارش‌ها با اطمینان نظر داد.

مایکروسافت اشاره می‌کند که حجم دانلود به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۱ به‌دلیل بازطراحی و بهینه‌سازی مدیریت برنامه‌های داخلی مایکروسافت و گنجاندن اج مایکروسافت در دانلودهای مشروط، حدود ۲۰۰ مگابایت کاهش یافته است.

باوجود بهبودهای اعمال‌شده در نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱، این آپدیت همچنان مشکلات متعددی مانند اختلال در حسگر اثر انگشت، اتصال به اینترنت و حتی نرم‌افزار دوربین دارد. مایکروسافت به‌دلیل مشکلات سازگاری با نرم‌افزار دوربین، به‌روزرسانی مذکور را برای برخی از دستگاه‌ها متوقف کرده است. همچنین اگر از مدل‌های اقتصادی X415KA و X515KA ایسوس استفاده می‌کنید، مایکروسافت به‌روزرسانی به 24H2 را به‌دلیل مشکلات سازگاری سخت‌افزاری برای شما مسدود کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا