عمومی

ماهواره‌های جاسوسی ایلان ماسک به مدار زمین رسیدند

ماهواره‌های جاسوسی ایلان ماسک به مدار زمین رسیدند

بر اساس گزارش رویترز، اسپیس‌ایکس بامداد امروز به وقت ایران اولین دسته از «ماهواره‌های جاسوسیِ عملیاتی» دولت آمریکا را به مدار زمین ارسال کرد. رویترز می‌گوید این ماهواره‌ها بخشی از طرحی جامع‌تر هستند که به شبکه‌ی اطلاعاتی آمریکا امکان می‌دهند توانایی نظارت فضایی خود را به‌شدت تقویت کند. تا پیش از پایان ۲۰۲۴ چند دسته ماهواره‌ی دیگر هم پرتاب خواهند شد.

رویترز اولین رسانه‌ای بود که سال گذشته به وجود شبکه‌ی ماهواره‌های جاسوسی اسپیس‌ایکس اشاره کرد. در آن زمان گفته شد ماهواره‌ها برای دفتر ملی شناسایی (یکی از آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا) ساخته می‌شوند و می‌توانند اهداف زمینی را به سرعت در تقریبا همه‌جای دنیا شناسایی کنند. شرکت Northrop Grumman نیز در تولید ماهواره‌ها نقش دارد.

به ادعای رویترز، موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس بامداد امروز از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد. فعلا تعداد ماهواره‌های پرتاب‌شده مشخص نشده است؛ اما روند پرتاب آن‌ها احتمالا تا سال ۲۰۲۸ ادامه خواهد داشت.

اسپیس‌ایکس ماهواره‌های پرتعدادی در مدار پایینی زمین دارد که سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را عملیاتی می‌کنند. ایلان ماسک پیش‌تر هرگز به تولید ماهواره‌ی جاسوسی اشاره نکرده بود.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا