عمومی

مالک تیک‌تاک درخشان ظاهر شد؛ رشد ۶۰ درصدی سود شرکت بایت‌دنس

مالک تیک‌تاک درخشان ظاهر شد؛ رشد ۶۰ درصدی سود شرکت بایت‌دنس

براساس گزارش بلومبرگ، سود بایت‌دنس در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۶۰ درصد افزایش یافت و این شرکت از همتایان آنلاین خود مانند تنسنت و علی‌بابا پیشی گرفت که نشانه‌ای از مقاومت مالک تیک‌تاک در برابر رکود اقتصادی است.

درآمد قبل از بهره و مالیاتِ ارزشمندترین استارتاپ جهان از حدود ۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۴۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت و فروش شرکت از ۸۰ میلیارد دلار به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید.

این اولین‌باری است که بایت‌دنس، هم از نظر درآمد و هم از نظر سود، از رقیب اصلی خود یعنی تنسنت (خالق وی‌چت) پیشی می‌گیرد. آمار مالی بایت‌دنس حاکی است که این شرکت به یکی از غول‌های فناوری جهان با سریع‌ترین میزان رشد در سال ۲۰۲۳ تبدیل شده.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که بایت‌دنس در‌کنار توسعه‌ی پلتفرم‌های تیک‌تاک و Douyin، در تلاش است تا هوش مصنوعی مولد، چت‌بات‌ و مدل زبانی بزرگ خود را نیز بسازد.

پلتفرم Douyin بایت‌دنس، در حال تبدیل‌شدن به یک سوپراپلیکیشن مانند وی‌چت است و قصد دارد با ویژگی تجارت الکترونیک و سفارش غذا، به رقیبی برای علی‌بابا و Meituan در چین تبدیل شود.

بایت‌دنس با عرضه‌ی موفقیت‌آمیز بخش فروشگاه تیک‌تاک در بازارهایی مانند ایالات متحده و آسیای جنوب شرقی، منابع درآمد جدیدی را برای شرکت باز کرده است. تیک‌تاک اکنون ۱۷۰ میلیون کاربر در ایالات متحده دارد و به‌دنبال گسترش ۱۰ برابری تجارت الکترونیکی خود در این کشور است.

مقاله‌های مرتبط

آمار درخشان بایت‌دنس با وجود بحران تیک‌تاک در پرسودترین بازار آن یعنی ایالات متحده به دست‌ آمده است. مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ای را برای ممنوعیت تیک‌تاک تصویب کرده که بر اساس آن، تیک‌تاک برای ادامه‌ی فعالیت در آمریکا باید از بایت‌دنس جدا شود.

ورود بایت‌دنس به بازار بورس چین همچنان دور از انتظار است، خصوصاً با در نظر گرفتن این‌که خالق تیک‌تاک در آمریکا زیر ذره‌بین نهادهای رگولاتوری رفته.

بایت‌دنس در اواخر سال ۲۰۲۳ به سهام‌دارانش پیشنهاد کرد که پنج میلیارد دلار از سهام را از آن‌ها بازخرید کند تا ارزش بازارش به ۲۶۸ میلیارد دلار برسد. بایت‌دنس در دوران اوجش صرفاً با معاملات خصوصی بیش‌از ۴۰۰ میلیارد دلار ارزش داشت.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا