رمز ارز

ماجرای یک کلاهبرداری که پای بانک را وسط کشید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته پلیس دره تیمز انگلستان، یک مرد انگلیسی ابتدا 240 دلار بیت کوین در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری واریز کرده بود و به او گفته شد که ارزش سرمایه‌گذاری‌اش به میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است. هنگامی که از او خواسته شد سریعا سرمایه بیشتری را واریز کند، او 24 هزار دلار دیگر برای کلاهبرداران ارسال کرد. او انتظار داشت که به زودی سرمایه‌اش به 50 هزار دلار برسد و در این مرحله بود که همه چیز برعکس شد. هنگامی که او درخواست برداشت کامل و بستن حسابش را کرد، به او اطلاع دادند که ارزش سرمایه‌اش به 23.16 دلار یعنی 0.05 درصد سرمایه اصلی کاهش یافته است. از خوش‌اقبالی او بانک در این مرحله مداخله کرد؛ در غیر این صورت او می‌توانست پول بیشتری را نیز از دست بدهد.
پلتفرم کلاهبرداری پیشنهاد کرده بود که باید در تلاش برای بازگرداندن وجوه از دست رفته شکایت کند و برای این کار باید سپرده‌گذاری دیگری را نیز انجام دهد. در این مرحله بود که دیگر بانک حساب او را مسدود کرد. هنگامی که او برای بازگشایی حساب به شعبه بانک رفت، کارکنان متوجه شدند که چه اتفاقی افتاده و با پلیس تماس گرفتند.
متاسفانه اما کارآگاهان گفتند که:

قربانی کاملاً متقاعد شده است که شرکت سرمایه گذاری واقعی است؛ زیرا در ابتدا سرمایه‎گذاری او دو برابر شده بود. بنابراین نه بانک و نه پلیس نتوانستند او را متقاعد کنند که این یک کلاهبرداری است!

با توجه به این موضوع، پلیس از مردم می‌خواهد که هوشیار باشند، خصوصا به این دلیل که این اولین کلاهبرداری بیت‌ کوینی هم نبوده است. افسران پلیس در باره این‌گونه کلاهبردای‌ها می‌گویند:

این پلتفرم ها با تعداد زیادی تراکنش کوچک شروع می‌کنند و سپس به‌تدریج مقدار تراکنش را افزایش می‌دهند تا پروتکل امنیتی بانک راه‌اندازی نشود؛ زیرا راه‌اندازی اولیه پروتکل‌های امنیتی توسط شخص انجام نمی‌شود، بلکه یک الگوریتم کامپیوتری است که حساب های همه را رصد می‌کند و به برداشت‌های غیرعادی حساس است.

منبع کوین مارکت کپ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا