بازی

قفل دنوو به بازی‌های نینتندو سوییچ اضافه خواهد شد!

قفل دنوو به بازی‌های نینتندو سوییچ اضافه خواهد شد!

Irdeto، شرکت مالک ابزار ضد دزدی و استفاده غیرقانونی Denuvo، روز گذشته اعلام کرد که سیستم Nintendo Switch Emulator Protection را برای عناوین نینتندو سوییچ عرضه خواهد کرد و یک کنسول بازی بسیار محبوب را با یک DRM بسیار نامحبوب همراه می‌کند.

اجرای DRM یا همان قفل دنوو در پی‌سی سال‌هاست که به دلیل آسیب رساندن به عملکرد بازی مورد انتقاد قرار می‌گیرد که این شرکت همیشه آن را رد می‌کند. نسخه کرک شده Resident Evil Village با حذف قفل دنوو بهتر اجرا شد و سال گذشته بازی استراتژیک Humankind قبل از عرضه دنوو را حذف کرد زیرا عملکرد اجرای آن به اندازه کافی خوب نبود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Kirby and the Forgotten Landکربی همه چیز را قورت می‌دهد!
بررسی بازی Kirby and the Forgotten Land

حتی اگر قفل دنوو فقط گاهی اوقات عملکرد را تحت تأثیر قرار بدهد، وجود این احتمال باعث می‌شود که بازیکنان امید زیادی از لحاظ بهینه بودن کیفیت اجرای بازی نداشته باشند.

در حالی که شرکت سازنده آن را یک ابزار ضد سرقت می‌نامد، اعلام انتشار قفل ضد کرک جدید به طور ناآگاهانه، شبیه‌ساز کاملا قانونی را با موردی غیرقانونی یکی می‌کند. نحوه معرفی ابزار جدید دنوو در بیانیه مطبوعاتی را مطالعه کنید:

حتی اگر از نسخه پی‌سی یک بازی در برابر سرقت محافظت شده باشد، نسخه منتشر شده در سوییچ می‌تواند از همان روز اول انتشار، شبیه‌سازی و روی رایانه‌های شخصی اجرا شود. بنابراین این اتفاق محافظت‌های قوی ارائه شده در نسخه پی‌سی را دور می‌زند. این حرکت می‌تواند برای هر یک از بازی‌های موجود در سوئیچ اتفاق بیفتد.

در ادامه بیانیه مطبوعاتی آمده که «شبیه‌سازی‌های غیرمجاز در پی‌سی را مسدود خواهد کرد»، که باز هم باید اشاره کرد قانونی هستند. شبیه‌ساز سوییچ Yuzu حتی توضیحی در مورد نحوه حذف بازی‌ها از سوییچ دارد. «غیر مجاز» مساوی با غیرقانونی نیست. اگر مالک بازی سوییچ هستید، باید بتوانید آن را روی رایانه شخصی خود بازی کنید.

سوییچ

بله، استفاده غیرقانونی وجود دارد. اما صاحبان سوییچ و پی‌سی نیز در دنیا وجود دارند که دوست دارند یک بازی جدید را با کیفیت بهتر از 720p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ناپایدار بازی کنند که سخت‌افزار ۵ ساله سوییچ به سختی می‌تواند در بسیاری از بازی‌های امروزی آن را مدیریت کند.

قطعا بسیاری امیدوار هستند که بتوانند دنباله The Legend of Zelda: Breath of the Wild را روی پی‌سی خود تجربه کنند. به لطف شبیه‌سازها در طول سال‌ها، مادهای خنده‌دار و البته بسیار چشمگیری از Breath of the Wild برای پی‌سی ساخته شدند که تجربه آن را لذت‌بخش‌تر از قبل کردند.

با توجه به سابقه عملکرد نامناسب دنوو در رایانه‌های شخصی، قطعا بازیکنان سوییچ از ورود این قفل برای جلوگیری از اجرای بازی‌های کنسول روی یک پلتفرم دیگر، خوشحال نخواهند شد. Irdeto در حال حاضر از ناشرانی که از این ابزار استفاده خواهند کرد، نامی نبرده است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی The Great Ace Attorney Chronicles – تحقق رویای وکالت در یک بازی ویدیوییمن اعتراض دارم آقای قاضی!
بررسی بازی The Great Ace Attorney Chronicles – تحقق رویای وکالت در یک بازی ویدیویی


تماشا کنید: چطوری بازی‌ها شما رو گول می‌زنن؟

تماشا از کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا