عمومی

قطع سرویس دو پرداخت‌یار، خدمات تسویه کسب‌وکارها را مختل کرد [به‌روزرسانی: اختلال سرویس استعلامی جیبیت رفع شد]

قطع سرویس دو پرداخت‌یار، خدمات تسویه کسب‌وکارها را مختل کرد [به‌روزرسانی: اختلال سرویس استعلامی جیبیت رفع شد]

پیگیری‌های lastech نشان می‌دهد که تا زمان نگارش این مطلب قطعی ایجادشده در سرویس‌های این دو پلتفرم پابرجا مانده و هنوز برطرف نشده است.

محمدمهدی شریعتمدار، مدیرعامل جیبیت، و هادی علوی، مدیرعامل تومن، می‌گویند که بانک مرکزی هیچ توضیحی درباره دلیل این تصمیم خود ارائه نکرده و از قبل هم درباره اعمال این محدودیت اطلاع‌رسانی نکرده است. ظاهراً دستور قطعی سرویس به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده و به همین دلیل این دو شرکت پرداخت‌یاری در جریان چرایی آن نیستند.

مدیران عامل این دو پلتفرم می‌گویند هنوز به دنبال دلیل قطعی سرویس‌های خود هستند و تا کنون به نتیجه مشخصی نرسیده‌اند.

بروز این اختلال در روز گذشته باعث ایجاد مشکل برای صرافی‌های رمزارزی کشور شده بود. در واقع صرافی‌هایی که از سرویس‌های پلتفرم پرداخت‌یاری تومن یا جیبیت استفاده می‌کنند، از محدودیت و مسدودیت ایجادشده متضرر شده‌اند، چراکه قطعی سرویس این پلتفرم‌ها بخشی از فعالیت صرافی‌ها را هم تحت تأثیر قرار داده است.

برای مثال، صرافی رمزارزی «نوبیتکس» روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به محدودیت خدمات تسویه پرداخت‌یار از سوی بانک مرکزی، تسویه و برداشت ریالی در نوبیتکس هم با اختلال و تأخیر مواجه شده است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا