عمومی

قابلیت کاربردی جدید ویندوز ۱۱ روی اکثر کامپیوترها اجرا نمی‌شود

قابلیت کاربردی جدید ویندوز ۱۱ روی اکثر کامپیوترها اجرا نمی‌شود

اخیراً شایعات زیادی در مورد قابلیت AI Explorer ویندوز ۱۱ به گوش رسیده‌اند. گفته می‌شود این ویژگی به‌عنوان تایم‌لاین قابل‌ جستجو برای تمام فعالیت‌های شما در ویندوز عمل خواهد کرد.

فرض کنید درمورد زلزله‌ی ماه قبل تایوان مشغول کار روی سندی متنی هستید؛ با استفاده از AI Explorer و تایپ عبارت «تمام موارد مربوط‌به زلزله در ماه گذشته را به من نشان بده» به همه‌ی اسناد، وب‌سایت‌ها و فعالیت‌هایی که مرتبط با این موضوع هستند دسترسی خواهید داشت.

با اینکه قابلیت مذکور بسیار کاربردی به‌نظر می‌رسد، اما ظاهراً مایکروسافت قصد ندارد آن را برای همه‌ی کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز ۱۱ ارائه دهد.

Albacore با انتشار پستی در ایکس (توییتر سابق)، نتایج بررسی کد منبع نسخه‌ی 24H2 ویندوز ۱۱ را به‌اشتراک گذاشته که حاوی نشانه‌هایی درمورد پیش‌نیازهای احتمالی برای استفاده از AI Explorer می‌شود. این پیش‌نیاز‌ها در ادامه آورده شده‌اند:

  • معماری پردازنده‌ی ARM64
  • حداقل ۱۶ گیگابایت رم
  • حداقل ۲۵۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی
  • واحد پردازش عصبی اسنپدراگون ایکس الیت
  • باتوجه‌به پیش‌نیازها، احتمالاً بسیاری از کاربران ویندوز ۱۱ امکان استفاده از AI Explorer را نخواهند داشت زیرا دسترسی به ویژگی مذکور فقط روی کامپیوتر شخصی مبتنی بر معماری ARM با پلتفرم اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام امکان‌پذیر است.

    انتظار می‌رود مایکروسافت در ۲۰ می ۲۰۲۴ (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)، قبل‌از معرفی AI Explorer در کنفرانس بیلد، از نسخه‌های مبتنی بر آرم لپ‌تاپ‌های سرفیس رونمایی کند.

    طبق پیش‌بینی‌ها، اسنپدراگون ایکس الیت تحول عظیمی در دنیای سخت‌افزار ویندوز ایجاد خواهد کرد. انتظار می‌رود این پلتفرم علاوه‌بر قابلیت‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی، عملکردی فوق‌العاده را درکنار عمر باتری طولانی‌تر ارائه دهد.

    منبع : زومیت
    مجله خبری lastech

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا