بازی

قابلیت رهگیری پرتو به بازی‌های کلاسیک نینتندو اضافه شد

قابلیت رهگیری پرتو به بازی‌های کلاسیک نینتندو اضافه شد

بازی‌های کلاسیک نینتندو ۶۴ به لطف یک مادساز و افزونه شبیه‌ساز جدیدی که برای این کنسول قدیمی ساخته، قابلیت نورپردازی پیشرفته رهگیری پرتو (Ray Tracing) دریافت کردند.

تولیدکننده‌ی نرم‌افزار Darío روز جمعه ادعا کرد که در حال تطبیق RT64، سیستم ردیابی مسیری که در ماد رهگیری پرتو Super Mario 64 در پی‌سی به کار گرفته بود، برای استفاده در سایر بازی‌های N64 به عنوان یک افزونه شبیه‌ساز است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Mario Party Superstarsصد بازی و یک دنیا سرگرمی
بررسی بازی Mario Party Superstars

او ادعا کرد که این افزونه اوپن سورس به بازیکنانی که از شبیه‌ساز پی‌سی استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا نورپردازی رهگیری پرتو، Motion Blur (تاری حرکت اشیا)، پشتیبانی از صفحه نمایش عریض، DLSS و فریم ریت 60 به بالا را به بازی‌های پشتیبانی شده نینتندو ۶۴ اضافه کنند.

به گفته داریو، این افزونه که در مراحل اولیه توسعه است، سازندگان را ملزم می‌کند تا به صورت دستی پشتیبانی از ROM‌های عناوین خاص N64 را اضافه کنند. می‌توانید نتایج را از طریق ویدیوی توییتر او مشاهده کنید.

بازی‌های پشتیبانی‌شده که در ویدیو به نمایش در می‌آیند عبارتند از:

  • Legend of Zelda: Ocarina of Time
  • Paper Mario
  • Kirby 64
  • Snowboard Kids
  • Mystical Ninja Starring Goemon
  • Rocket: Robot on Wheels

به گفته داریو، زمانی که این افزونه به طور رسمی منتشر شود، لیست سفیدی از بازی‌های سازگار در این افزونه گنجانده خواهد شد. کاربران همچنین می‌توانند آزمایش کنند و حتی تنظیمات نورپردازی مختص به خود را از طریق یک گزینه اختیاری ایجاد کنند.

سازنده گفت که او همچنین قصد دارد RT64 را با پورت‌های پی‌سی ساخته شده توسط طرفداران برای بازی‌های Mario 64 و Zelda: Ocarina of Time سازگار کند.

نینتندو

گروه هواداران «Ship of Harkinian» در اوایل سال میلادی جاری Zelda: Ocarina of Time را با بسیاری از ویژگی‌های جدید مانند گرافیک HD، وضوح صفحه فوق عریض، پشتیبانی از صفحه کلید، پشتیبانی از مادینگ، بازخورد نیرویی و هدف‌گیری ژیروسکوپ به رایانه‌های شخصی آورد.

پروژه مشابهی منجر به پورت پی‌سی Super Mario 64 در سال ۲۰۱۹ شد که به سرعت مادهای گرافیکی و ویژگی‌های مدرن مانند رهگیری پرتو به آن اضافه شد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Kirby and the Forgotten Landکربی همه چیز را قورت می‌دهد!
بررسی بازی Kirby and the Forgotten Land


اپل داره کنسول بازی می‌سازه؟

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا