تکنولوژی

قابلیت جدید توییتر: با انتشار توییت‌های حاوی کلمات مورد نظرتان نوتیفیکیشن دریافت کنید

توییتر ظاهرا روی قابلیت جدیدی به نام «Search Subscribe» کار می‌کند که کاربران از طریق آن می‌توانند کلمه کلیدی مورد نظر خود را مشخص کنند. زمانی که توییتی حاوی همان کلمه کلیدی منتشر شود، برای کاربران نوتیفیکیشن ارسال می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا توییتر در جدیدترین نسخه پیش از انتشار اپلیکیشن موبایل خود، در حال آزمایش قابلیت جدیدی است تا توییت‌های جدید مربوط به «کلمه جستجو شده» را به کاربران از طریق نوتیفیکیشن اطلاع رسانی کند.

طبق تصاویری که توسط Dylan Roussel، توسعه‌دهنده اندروید در توییتر به اشتراک گذاشته شده، جدیدترین نسخه در حال آزمایش این شبکه، شامل قابلیت جدیدی می‌شود که «Search Subscribe» نام دارد. هرچند این قابلیت هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته، اما این توسعه‌دهنده نحوه عملکرد آن را نشان داده است.

نحوه عملکرد قابلیت جدید توییتر

طبق تصاویر بالا، هنگامی که کاربران در توییتر عبارت خاصی (مانند Inware در این مثال) را جستجو می‌کنند، آیکون زنگوله را در کنار نوار جستجو خود مشاهده خواهند کرد. طبق تصویر دوم، پس از انتخاب این گزینه، به کاربران اطلاع داده می‌شود که برای توییت‌های جدید حاوی عبارت جستجو شده آن‌ها، نوتیفیکیشنی دریافت خواهند کرد.

با این وجود، این قابلیت هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و به همین دلیل، هنوز مشخص نیست که نوتیفیکشن مربوط به عبارات خاص، چگونه به کاربران نمایش داده می‌شوند. ممکن است این اعلان‌ها مانند سایر نوتیفیکشن‌ها در گوشی یا به صورت محدودتری نمایش داده شوند که بسته به عبارت جستجو شده، مورد اول می‌تواند باعث شلوغی بیش از انداره نوتیفیکیشن‌های کاربران شوند.

هرچند هنوز به صورت قطعی نمی‌توان گفت که قابلیت Search Subscribe در دسترس کاربران این شبکه اجتماعی قرار خواهد گرفت، اما می‌توان انتظار داشت که با توجه به روند اخیر ویژگی‌های جدید توییتر، این قابلیت ابتدا در دسترس مشترکین سرویس اشتراکی Twitter Blue قرار بگیرد.

هم اکنون، کاربران توییتر می‌توانند از توییت‌های جدید حساب‌های دیگر، به شکل نوتیفیکیشن اطلاع پیدا کنند و این گزینه از طریق آیکون زنگوله موجود در حساب کاربری افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید، فعال خواهد شد. همچنین در TweetDeck، امکانات مختلفی در این رابطه به کاربران ارائه شده تا به روش‌های مختلفی از توییت‌های جدید مطلع شوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا