عمومی

قابلیت بعدی جیمیل بازار سرویس‌های ایمیل موقت را کساد می‌کند

قابلیت بعدی جیمیل بازار سرویس‌های ایمیل موقت را کساد می‌کند

طبق شواهد، گوگل مشغول کار روی قابلیتی موسوم به Shielded Email برای جیمیل است که به کمک آن کاربران می‌توانند ایمیل‌های یک‌‌بارمصرف یا چندبار‌مصرف ایجاد کنند. این آدرس‌های موقت سپس ایمیل‌های دریافتی را به ایمیل اصلی کاربر می‌فرستند. بدین‌ترتیب، آدرس ایمیل اصلی کاربر مخفی باقی می‌ماند. چنین قابلیتی می‌تواند راهکاری قدرتمند برای مقابله با اسپم، کاهش خطرات ناشی از سرقت اطلاعات و رهگیری آنلاین در اختیار کاربران بگذارد و احتمالاً بازار سرویس‌های ایمیل موقت را کساد می‌کند.

به‌گزارش Android Authority، این رسانه شواهد مربوط به قابلیت Shielded Email را ازطریق تحلیل فایل APK نسخه‌ی 22.45.33 از اپلیکیشن Google Play Service به‌دست آورد. بررسی‌های بیشتر نشان داد که اکنون گزینه‌ای برای قابلیت مذکور در بخش Autofill تنظیمات اندروید دیده می‌شود. گفتنی است که ضربه‌زدن روی این گزینه کاربران به صفحه‌ای خالی هدایت می‌کند. این یعنی قابلیت Shielded Email هنوز در مرحله‌ی توسعه است.

قابلیت Shielded Email در منوی Autofill اندروید
قابلیت Shielded Email در منو Autofill اندروید

Android Authority

کد‌های به‌دست‌آمده از تحلیل فایل APK، نشان‌ می‌دهند که کاربران می‌توانند ایمیل‌های موقتی برای اپلیکیشن‌ها و خدماتی ایجاد کنند که به ثبت ایمیل نیاز دارند. کاربران می‌توانند در هر زمان فوروارد ایمیل‌ها از ایمیل موقت به آدرس ایمیل اصلی خود را غیرفعال و از این طریق از آدرس اصلی خود در برابر اسپم و سایر خطرات محافظت کنند.

کد دیده شده درباره‌ی قابلیت Shielded Email در اپلیکیشن Google Play Services
کد دیده‌شده درباره‌ی قابلیت Shielded Email در بررسی فایل APK اپلیکیشن Google Play Services

Android Authority

جیمیل همین‌حالا نیز عملکرد مناسبی در فیلتر‌کردن ایمیل‌های اسپم دارد؛ اما افزوده‌شدن قابلیت یادشده می‌تواند با مخفی‌کردن ایمیل کاربر از سرویس‌های متعددی که برای ثبت‌نام به ایمیل نیاز دارند، امنیت بیشتری برای شخص فراهم کنند.

مقاله‌های مرتبط:

به‌ نظر می‌رسد درحال‌حاضر قابلیت Shielded Email فقط قابلیتی آزمایشی باشد و هنوز اطلاعی از زمان در دسترس قرارگرفتنش موجود نیست. همچنین، هنوز نمی‌دانیم که آدرس‌ ایمیل‌های موقت ایجادشده یک‌بار‌مصرف یا چندبار‌مصرف هستند و محدودیتی در ساخت آن‌ها وجود دارد یا نه و در نهایت، نحوه‌ی مدیریت این ایمیل‌ها چگونه خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا