بازی

فیل اسپنسر: متاورس شبیه یک بازی بد است

فیل اسپنسر: متاورس شبیه یک بازی بد است

خیلی‌ها باور دارند که آینده بشریت در متاورس (Metaverse) خلاصه می‌شود ولی فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس، آن را شبیه یک بازی ویدئویی بدساخت می‌داند.

با وجود اینکه شرکت متا (فیسبوک) سرمایه‌گذاری زیادی روی متاورس کرده است، اما خیلی‌ها به موفقیت آن باور ندارد و آن را یک محصول نه چندان خوب می‌دانند. فیل اسپنسر با حضور در رویداد WSJ Tech Live 2022 اعلام کرد که یک اتاق ملاقات برای جلسات مجازی، جایی نیست که علاقه به صرف زمان در آن باشد.

بازی‌های ویدیویی سال‌ها است که مردم را در فضاهای سه‌بعدی دور هم جمع می‌کنند تا جهان را از حمله بیگانگان نجات دهند یا یک قلعه را فتح کنند. با ساختن یک متاورس که شبیه اتاق ملاقات است، متوجه می‌شوم که جایی نیست که بخواهم بیشتر وقتم را در آن صرف کنم.

متاورس

پالمر لاکی (Palmer Luckey)، موسس Oculus VR در سال ۲۰۱۲، به انتقاد از مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) پرداخته که منابع بسیار زیادی را صرف این پروژه کرده است. پالمر متاورس را محصول خوبی نمی‌داند و باور دارد که بیشتر اعضای تیم در کمپانی متا نیز با او موافق هستند. 

اسپنسر باور دارد که آینده تعامل مجازی بیشتر شبیه بازی‌ها خواهد بود تا متاورس فعلی. هرمن نارولا (Herman Narula)، مدیرعامل Improbable، نیز با فیل اسپنسر موافق است و در صحبت‌های خود اعلام کرد که بازی‌ها یک مینی‌ متاورس هستند. با این وجود نارولا می‌داند که کاربردهای Metaverse تنها به بازی‌های ویدئویی خلاصه نمی‌شوند.


تماشا کنید: بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا